1. Ertelemek, son dakikaya bırakmak: Yumurta
kapıya dayandığında daha iyi iş çıkardığını düşünenlerdenseniz, bunun çalışma
arkadaşlarınıza nelere malolduğunun farkında olmayabilirsiniz. Eğer son
dakikadaki çalışmanız, diğerlerinin de acele etmelerine veya tempo
yükseltmelerine neden oluyorsa, büyük ihtimalle çalışma arkadaşlarınızı
öfkelendiriyorsunuz. Projenin gecikmesi veya başarısızlığa uğraması durumunda
ilk suçlanan siz olursunuz.
2. Yalan söylemek: Yanlış
bilgi vermek, bilerek çarpıtmak, harcanan sürelerle ilgili yanlış bilgiler
vermek, harcama hesaplarını veya şirket kredi kartlarını amacı dışında
kullanmak, çalışma arkadaşlarının başarılarını sahiplenmeye çalışmak size
işinizi kaybettirebilir.
3. Negatif olmak: İş
yerinde dedikodu, sızlanma veya şikayetler eksik olmaz, bir noktaya kadar
hoşgörülebilir. Fakat sınırı aşarsanız yöneticiniz için bir baş belasına
dönüşmeniz an meselesidir. Ekibin moralini bozan eleman rahatça gözden
çıkarılabilir.
4. Sürekli geç kalmak: İşe
sürekli geç gelmek veya molalardan geç dönmek, bir tür ‘gevşeklik’ veya
‘özensizlik’ görüntüsü çizebilir. İş başında zamanında, hatta birkaç dakika
erken olmak, işinize ve diğerlerinin zamanına verdiğiniz değerin göstergesidir.
5. e-posta iletişiminde zayıflık: İş
dünyasında e-postaların önemi büyüktür. Geciken, uzatılan veya hiç verilmeyen
yanıtlar başınızı derde sokabilir. e-postaların geç veya seyrek kontrol
edilmesi yada yanıtlanması, önemli toplantıların veya fırsatların kaçırılmasına
neden olabilir, profesyonel olmayan bir davranış olarak kabul edilir.
6. Sosyal
Medya bağımlılığı: Sosyal
medya bağımlılığı nedeniyle işten çıkarılmaların arttığı bir gerçek. İşiyle
ilgili olmadığı halde günde 20 kez Facebook hesabını kontrol eden bir
çalışanın, bu davranışın işini etkilemediğini ileri sürmesi inandırıcı
değildir.
7. Kötü vücut dili: İletişim
büyük oranda kelimelerle değil, vücut dilimizle verdiğimiz işaretlerden oluşur.
Göz temasından kaçmak, doğru el sıkışmamak gibi hoş karşılanmayan vücut dili
alışkanlıkları kariyerinize noktayı koyabilir.
8. Dikkatsizlik: Dikkatinizin
çabuk dağılması işinizi kaybetmenize neden olabilir. Her iş yerinin yazılı
olmayan bir kültürü vardır. Bu kültürü doğru gözlemleyemeyip, uyum sağlamakta
güçlük çekenler en erken gözden çıkarılanlar olur.
9. Kötü dil bilgisi: Birinin konuşmalarında
dil bilgisi kurallarına dikkat etmemesi, argo veya küfürlü konuşması, kişinin
eğitimi konusunda olumsuz ipuçları verir. Çalışırken evde olmadığınızı veya
dostlarınızla sohbet etmediğinizi hatırlamakta fayda var.
10. Yalnız Kurt Sendromu: Bazı
durumlarda bağımsız olmak veya projeye konsantre olmak için yalnız kalmak bir
ihtiyaç olsa da, herşeyi kendi başına yapmaya çalışmak işyerinde başarısızlığa
neden olabilir.
11. Öfke nöbetleri: Zaman
zaman sakinliğinizi kaybedip öfkelenmeniz, baskı altında çalışamadığınızın veya
sorumluluklarınızın altından kalkamadığınızın göstergesidir. Stresle başetme
tekniklerini öğrenip, pratik yapmanızda fayda olabilir.
12. Verimsizlik: Dağınık
olmak, zamanı boşa harcamak veya çok konuşmak sizi verimsiz bir çalışan yapar.
13. Düşünmeden konuşmak: Bir
toplantı sırasında veya bir e-postada uygun olmayan bir ifade kullanmak tüm
kariyerinizi etkileyebilir.
14. Görgü eksikliği: Küçükken
öğrendiklerimiz tüm hayatımızda belirleyici olur. “Lütfen” veya “teşekkür
ederim” demek, kendinizi tanıtmak gibi basit ama önemli detayları hafife
almayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder