9 Mayıs 2016 Pazartesi

HALKLA İLİŞKİLERDE UYULMASI GEREKEN KURALLAR



1-      Halkı anlamak için kişisel ilişki ilk koşuldur. Masa başında oturmakla kamuoyu veya ilgilendiğiniz kitleyi anlayamazsınız.

2-      Müşterilerin hiçbir mantığa dayanmayan kendini beğenmişlikleri olayların gidişini sık-sık etkiler. Protokol ve müşterilerin istekleri konusunda uyanık olmak gerekir. Davranışlar ve biçimselliğe uyma, kişiler arası  ilişkilerde önemli rol oynar.

3-      Hangi kitle ile uğraşacaksanız, onu iyice incelemeli ve anlamaya çalışmalısınız. Kendinizi onların yerine koymaya çaba harcamanız gereklidir.

4-      Hedef kitleyi iyice inceledikten sonra, onu daha ayrıntılı sonuçlarıyla birlikte düşününüz.

5-      Müşterilerinizle ustaca ilişki kurunuz.Duygularınızın kararlarınızı etkilemesine izin vermeyiniz.

6-      Olanak olduğu sürece kişisel ziyaretleri telefon konuşmalarına yeğ tutunuz.

7-      Halkla ilişkiler çabası, dolaysız olarak meydana gelmeli ve yaratılan etkiye göre değerlendirilmelidir.

8-      İnsanlar çok fazla şey bekledikleri zaman, gerçekler karşısında daha çabuk hayal kırıklığına uğrarlar. Bir başka değimle, müşteriyle ilişkilerde ölçülü olmak gerekir.

9-      Sözcüklerin arkasındaki anlamları dikkatle düşünmek çok önemlidir.

10-  Önceden yazılı izin almaksızın hiç kimsenin yazı ve sözlerini kullanmayınız.

11-  İyi niyet asla kendi başına bir amaç olarak düşünülemez.


EDWARD BERNAYS ( KAMUOYU OLUŞTURMA MÜHENDİSİ)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder