1- Halkı
anlamak için kişisel ilişki ilk koşuldur. Masa başında oturmakla kamuoyu veya
ilgilendiğiniz kitleyi anlayamazsınız.
2- Müşterilerin
hiçbir mantığa dayanmayan kendini beğenmişlikleri olayların gidişini sık-sık
etkiler. Protokol ve müşterilerin istekleri konusunda uyanık olmak gerekir.
Davranışlar ve biçimselliğe uyma, kişiler arası
ilişkilerde önemli rol oynar.
3- Hangi
kitle ile uğraşacaksanız, onu iyice incelemeli ve anlamaya çalışmalısınız.
Kendinizi onların yerine koymaya çaba harcamanız gereklidir.
4- Hedef
kitleyi iyice inceledikten sonra, onu daha ayrıntılı sonuçlarıyla birlikte
düşününüz.
5- Müşterilerinizle
ustaca ilişki kurunuz.Duygularınızın kararlarınızı etkilemesine izin
vermeyiniz.
6- Olanak
olduğu sürece kişisel ziyaretleri telefon konuşmalarına yeğ tutunuz.
7- Halkla
ilişkiler çabası, dolaysız olarak meydana gelmeli ve yaratılan etkiye göre
değerlendirilmelidir.
8- İnsanlar
çok fazla şey bekledikleri zaman, gerçekler karşısında daha çabuk hayal
kırıklığına uğrarlar. Bir başka değimle, müşteriyle ilişkilerde ölçülü olmak
gerekir.
9- Sözcüklerin
arkasındaki anlamları dikkatle düşünmek çok önemlidir.
10- Önceden
yazılı izin almaksızın hiç kimsenin yazı ve sözlerini kullanmayınız.
11- İyi niyet
asla kendi başına bir amaç olarak düşünülemez.
EDWARD BERNAYS ( KAMUOYU
OLUŞTURMA MÜHENDİSİ)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder