İstanbul'a yapılacak yeni havalimanının açılışının ardından talebi
karşılayamayan Atatürk Havalimanı'nın tasfiye edilmesine karar verildi. Buna
göre Atatürk Havalimanı 2016'dan itibaren ticaret ve kongre merkezine
dönüştürülecek
İstanbul'un kuzeyinde yapılacak yeni havalimanı için ihale hazırlıkları
sürüyor. Yılda 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olarak hizmete
girecek yeni havalimanının açılmasının ardından Atatürk Havalimanı'nın tasfiye
edilmesi planlanıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın
yürüttüğü çalışmalar kapsamında tasfiye çalışmalarına 31 Aralık 2016'dan
itibaren başlanacak. Önce Atatürk Havalimanı'nda maddi değeri yüksek ama hafif
ürünlerin kargo taşımacılığı yapılacak. Ayrıca alan, özel uçakların
kullanabileceği boyutta küçültülecek ve ticari, turistik amaçlı imara açılarak
finansal kaynak yaratılacak. Bu gelir yeni havalimanı ve şehrin inşaatı için
finans kaynağı olarak kullanılacak. Bakanlığın eylem planına göre havaalanıyla
birlikte çevresindeki fuar ve İstanbul Dünya Ticaret Merkezi binaları da
dönüşüme tabi tutulacak. Ayamama Deresi çevresinde başlatılan yüksek prestijli
turizm ve ticaret merkezi kapsamında Atatürk Havalimanı alanı da küresel
ticaret ve fuar merkezi olarak kullanılacak. Havalimanının küçültülmesiyle
ortaya çıkan araziler ticari olarak değerlendirilecek.
BELEDİYE ONAYLADI
Bakanlık yetkililerince sürdürülen çalışmalar kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile görüşmeler yapıldı. Yetkililer, İstanbul Büyükşehir Belediyesi mülkiyetindeki Dünya Ticaret Merkezi arsalarının da düzenlemeye katılmasını istiyor. Eylem planı olarak hazırlanan çalışmanın nihai şekli yeni havalimanı ihalesinin tamamlanmasının ardından belli olacak.
TALEP ARTTI
İstanbul'un ilk havalimanı olarak inşa edilen Yeşilköy'deki Atatürk Havalimanı günlük yolcu trafiğinin artması nedeniyle istenilen düzeyde hizmet veremiyor. Yeni havalimanı 150 milyon yolcu kapasiteli olacak. 2013'te ihaleye çıkması planlanan havalimanı inşaatının 3 yılda tamamlanarak 2016'da hizmete açılması hedefleniyor.
MERKEZDE KALDI
Atatürk Havalimanı, yapıldığı dönemde şehir dışında kalıyordu ancak yıllar içinde şehir merkezi haline geldi. Yeni pist ve iyileştirmelerin sınırlı olmasının dışında kentin imar hareketleri de kısıtlandı. İstanbul'un kentsel yenilenmesi ve geliştirilmesi için hazırlanacak projeler de havalimanı kriterine takıldı.
BELEDİYE ONAYLADI
Bakanlık yetkililerince sürdürülen çalışmalar kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile görüşmeler yapıldı. Yetkililer, İstanbul Büyükşehir Belediyesi mülkiyetindeki Dünya Ticaret Merkezi arsalarının da düzenlemeye katılmasını istiyor. Eylem planı olarak hazırlanan çalışmanın nihai şekli yeni havalimanı ihalesinin tamamlanmasının ardından belli olacak.
TALEP ARTTI
İstanbul'un ilk havalimanı olarak inşa edilen Yeşilköy'deki Atatürk Havalimanı günlük yolcu trafiğinin artması nedeniyle istenilen düzeyde hizmet veremiyor. Yeni havalimanı 150 milyon yolcu kapasiteli olacak. 2013'te ihaleye çıkması planlanan havalimanı inşaatının 3 yılda tamamlanarak 2016'da hizmete açılması hedefleniyor.
MERKEZDE KALDI
Atatürk Havalimanı, yapıldığı dönemde şehir dışında kalıyordu ancak yıllar içinde şehir merkezi haline geldi. Yeni pist ve iyileştirmelerin sınırlı olmasının dışında kentin imar hareketleri de kısıtlandı. İstanbul'un kentsel yenilenmesi ve geliştirilmesi için hazırlanacak projeler de havalimanı kriterine takıldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder