7 Kasım 2012 Çarşamba

Yeme içme sektörü, lojistik ve perakende CEO’ların gözdesi

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde ve Vodafone ana sponsorluğunda düzenlenen “CEO’nun Ajandası 2013” başlıklı CEO Club toplantısında konuşan CEO’ların yatırım yapmayı planladıkları alanların başında yeme-içme sektörü, perakende ve lojistik var. 

CEO Club toplantısında, 2013 yılı planlarını anlatan Koç Holding CEO’su Turgay Durak, Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, Doğan Holding CEO’su Yahya Üzdiyen, Doğuş Holding CEO’su Hüsnü Akhan ve Borusan Holding CEO’su Agah Uğur’un verdiği ortak mesaj, ‘şirket satın alma’ oldu. 

Doğuş Holding CEO’su Hüsnü Akhan, yakın zamanda Güney Koreli SK Group ile online teknolojiler alanında iş birliği içerisine girdiklerini belirterek, şunları söyledi: 

“Onlarla online shopping platform oluşturuyoruz. Ocak ayında platformu tamamlayacağız. Mayıs ayında tüketiciye yönelik olarak online alışveriş platformu oluşturacağız. Teknoloji tarafında tüketiciye yönelik online alışveriş platformu oluşturup pazarın içinde olacağız. 2013 yılında bölgesel ortaklıklara girebiliriz. Restoran ve yeme içme sektörü konusunda mevcut markaları ortaklıklar yoluyla satın almak veya kendi markamızı oluşturmak için arkadaşlarımız çalışma yapıyor.” 

Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul ise, portföylerinin %50’sinin bankacılık olduğunu belirterek, “Önümüzdeki dönemde portföyümüze büyümede lokomotif olacak yeni bir şirket katmayı istiyoruz. Bu lojistik ya da hizmetler sektöründe olabilir. Her yıl 2 milyar dolar yatırım yapıyoruz, bunun 3’te 2’si enerjiye gidiyor. Önümüzdeki yıl da bu rakama yakın bir yatırım yapılacak. Bu rakama şirket satın alma ile ilgili yatırım miktarları dahil değil. İnorganik büyüme fırsatlarına sıcak bakıyoruz.” diye konuştu. 

Kurtul, Carrefoursa hisseleriyle ilgili adımların yıl sonuna kadar netleşmesini beklediklerini de vurguladı, masada birçok seçenek bulunduğunu kaydetti. 

Doğan Holding CEO’su Yahya Üzdiyen de, “2013 yılı için beklentimiz ekonomik büyümenin 3-4 bandında olması yönünde. Belki daha iyi olacaktır. İçinde olduğumuz mevcut alanlardaki büyümemizin yanında inorganik büyüme fırsatlarına bakıyoruz. Perakende büyümek istediğimiz alanlardan biri.” dedi. 

Borusan Holding CEO’su Agah Uğur ise “Amacımız inorganik büyümeyi sağlamak. Sürekli arayış içindeyiz. Yakında yurtiçinde bir satın almayı tamamlayabiliriz. Yurtdışında da sıfırdan bir yatırım yapabiliriz.” açıklamasında bulundu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder