6 Mart 2015 Cuma

10. Maliyet Düşürme Zirvesi©10th Cost Reduction Summit©

http://bogaziciegitim.com.tr/events/cri2015-10-maliyet-dusurme-zirvesi-10th-cost-reduction-summit/





10. Maliyet Düşürme Zirvesi©10th Cost Reduction Summit©

PROGRAM

08:30 – 09:00Kayıt ve Açılış
09:00 – 09:30SİRKETLERİN DURUMSAL MALİYETİEmre AkalYALAZ BOYA 
Gelisen ve bu gelişime paralel olarak da her an degisim göstererek zorlasan global rekabet ortaminda, sirketlerin isleyisi, karlilik oranı ve bu rekabet ortamindaki yeri, uyguladigi ya da uygulayamadigi maliyet kontrol ve iyileştirme modellemeleriyle yakindan ilgilidir. Her sirket kendi yapisina, amacına, pazardaki konum ve kabiliyetine gore sahip olduklarini ve olmadiklarini bilerek; maliyetlerinin kontrolünde ve maliyet minimizasyonu calismalarinda kendi modellemesini, mevcut firsatlari da değerlendirerek uygulamaya calismalidir.
09:30 – 10:00MALİYET DÜŞÜRMEDE SÜREÇ TASARIMININ ÖNEMİAli Erhan AkbaşAEA
Süreç kısaca , girdiyi çıktılara dönüştüren eylemler bütünüdür. Amac çıktıyı elde etmektir.
Her işletmenin AMACI ürün ya da hizmet üretmek değil PARA KAZANMAKTIR. Sadece süreç değil girdiler bile öyle dizayn edilmeli ki amaç olan çıktı maksimize edilebilsin. Maliyet Yönetiminde Süreç tasarımının önemi nedir, nasıl yapılmalıdır?
10:00 – 10:30PAYDAŞLARA DEĞER YARATMAKKemal PamirKİBAR HOLDİNG
Son yılların en popüler söylemlerinden birisi. Paydaşlar deyince de akla hemen müşteriler, ortaklar, çalışanlar, tedarikçiler ve toplum geliyor. Ama herkesin artmasını istediği bu değer nasıl yaratılacak. Tedarikçileri sıkıştırmak, çalışanları sıkıştırmak, harcamaları kısmak hatta yatırımları iptal etmek akla ilk gelenler. Sonra ne yapacağız, ödeme güçlüğü içerisindeki tedarikçiler, mutsuz çalışanlar. Başka bir yöntem olmalı
10:30 – 11.00MALİ RAPORLAMA YÖNTEMLERİNİN MALİYET DÜŞÜRMEDEKİ ROLÜRecep AydınATAER ENERJİ
Ülkemizde Vergi Usul Kanunu (VUK) dışında, Uluslararası Finansal Raporlama Sistemine (UFRS)göre hazırlanan mali tabloların kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. UFRS’ye göre hazırlanan raporlar ağırlıklı olarak yatırımcılar ve finansçılar için aydınlatıcı bilgileri içermekle birlikte, VUK’a göre hazırlanan raporlar ise daha çok maliyeciler için gerekli veriyi sunmaktadır.
Oysa şirketinin performansını artırmakla görevli bir yöneticinin yaptığı ilk işlerden biri, stratejik ve taktik kararlarını alırken kendine daha iyi yön vereceğine inandığı, verisini aynı kaynaktan alan, ayrı bir raporlama sistemi oluşturmaktır.
Bu çalışmada, iyileştirilmesi gerektiği düşünülen bu durumun sebepleri analiz edilmeye; etkili ve basit çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.
11.00 – 11:15Kahve Arası  
11:15 – 11:45FABRİKALARDA ENERJİ AZALTMA PROJELERİNİ İZLEME YÖNTEMLERİOğuz TosyalıInvesment Döküm Fabrikası
Enerji projelerinde, elektrik, doğalgaz, ısınma ve basınçlı hava kullanımlarında maliyet azaltma önerileri ve izleme yöntemleri.
Fabrikalarda yapılan maliyet azaltma projelerinde en önemli unsurlardan projelerin gerçekleştirilmesinin yanı sıra, getirilerinin anlaşılır şekilde takibi de önem kazanmaktadır. Gerçekleşen azaltmaların ürün maliyetlerinde direk yansımasını nasıl görebiliriz.? Değişik birimlerin, değişik ürünlerin maliyetlerinde takibini nasıl sağlarız? sorularına cevap bulabiliriz.
11.45 – 12:156 SİGMA METODOLOJİSİ İLE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE DEVREDIŞI (ATIL MALZEME AZALTILMASI)İnan AcılıoğluDANONE 
2,8 M USD lık tasarruf sağlayan ve Ford Motof Company’de Best Practise seçilen ve diğer 145 fabrikada uygulanan proje süreçleri nasıldı? 6 Sigma Projesi ile Gobal ekibin 10 M USD olan beklentisine karşılık 300 Bin USD gibi bir atıl malzeme bırakacak süreç nasıl geliştirildi? FMCG sektöründe hangi maliyet azaltma çalışmaları ile 3. Parti Lojistik Tedarikçileri P&L’i (Kar & Zarar Tablosu) -%25 oranında zarar da iken  6 Ay sonunda P&L +%4 Kara geçti ve iş ortaklığı devam etti.
12:15 – 12:45KALİTE VE HIZINIZ ARTARKEN MALİYETLERİNİZ AZALIYORMetin KarabiberENQURA
Oturumumuzda Bilgi Teknolojileri birimlerinin kendi maliyetlerini daha iyi yönetmesi, organizasyonların BT birim maliyetlerini yönetebilmesi pratikleri, BT ile bir taraftan daha iyi müşteri memnuniyetine ulaşırken diğer taraftan  maliyetlerini düşürme teknikleri üzerinde duracağız. Yeni nesil BT trendlerinin maliyetlere olumlu etki yapmasının yöntemleri ile birlikte kalite ve hız arttırırken maliyet düşürme kavramlarının pratikleri üzerinde tartışıyor olacağız.
12:45 – 13:15YENİ YAKLAŞIMLAR – BPO (BUSİNESS PROCESS OUTOURCİNG)Selim Tankut Akdağ           COTT GROUP
Bundan 20 yıl önce outsource denildiği zaman suratlar asılırdı. Ancak, günümüzde bilgi teknolojilerinin gelişimi ile zaman ve mekândan bağımsız olarak birçok iş sürecini outsource etmek mümkün. Küresel pazarda firmaların asıl işlerine ve ürünlerine daha iyi odaklanabilmek için ürün ve hizmetleri ile ilgisi bulunmayan tüm iş süreçlerini üçüncü parti firmalara bırakmaları artık çok daha anlamlı. Bu sayede firmalar daha güvenli ve yüksek teknolojiye sahip bir servis sağlayıcı sayesinde operasyonel maliyetlerini düşürüyorlar.
13:15 – 14:00Öğle Yemeği 
14:00 – 14:30
GLOBAL REKABETİN 3 BİLEŞENİ TESLİM SÜRESİ, KALİTE VE MALİYET
Galip ArbakLEGRAND TÜRKİYE
Global rekabette fiyat ve değer formülasyonu, Firma geneline yayılan maliyet vizyonu, Firmaların can damarı satış – pazarlamanın maliyet indirimindeki hassas rolü, Yalın HR, Yalın BT ve Yalın finans yönetimi ,Yalın araçlarla maliyet azaltma ,Kıyaslama stratejsi,Başarılı maliyet azaltma çalışmaları – örnek vakalar ve sonuçlar
14:30 – 15:00
STRATEJİK YÖNETİM ARACI: HEDEF MALİYETLEME
Muzaffer Dönmez SWM
Hedef Maliyetleme (Target Costing), Maliyet Kıyaslama (Cost Benchmarking), Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (Activity Based Costing) ,Ürün Yaşam Dönemince Maliyetleme (Product Life Cycle Costing)’dir.Ürün yaşam döneminin ilk safhalarında maliyet düşürmeye başlamakta olan ve ürün şekillendirmede pazara ve müşteriye yönelik olmayı amaçlayan Hedef Maliyetleme,stratejik maliyet yönetiminin enstrümantal düzenlemesinin ayaklarından birini oluşturmaktadır
15:00 – 15:30
MALİYET YÖNETİMİNE YENİ YAKLAŞIMLAR
Caner KaradavutCOST REDUCTİON DANIŞMANI
Çalışanlarımızın maaşlarında bir artış yaptığımızı varsayalım.Bu bizim emek maliyetimizi artırmış mı olur?Peki emek gideri dediğimiz kavram nedir?Maaşlardaki bir artış katma değerimizde  de bir artışı beraberinde getirir; o halde değer ile maliyet nasıl yan yana durmaktadır? Konunun özü şudur: Maliyet dediğimiz kavram  kullanım demektir ama ne kullandığınızdan daha ziyade nasıl kullandığınızla daha çok bağlantılıdır.Emek ücretindeki artış emek giderindeki artıştır ama yaratılan çıktı ya da teknik tabirle emek verimliliği ile kıyas yaparak yapılan bir çıkarım emek maliyetidir.O halde emek maliyeti emeğin nasıl kullanıldığına odaklıdır. Demek ki maliyet kaynakları nasıl kullandığınızla direkt ilgilidir.Bu da tamamıyla bir ” tüm yönetim” problematiğidir.
15:30 – 16:00
DÜNYA DEĞİŞİYOR, SATINALMA DEĞİŞİYOR
Gonca Acar EtiVESTEL BEYAZ EŞYA
Bu değişen dünyada, gündemi yakından takip eden,  teknolojiyi doğru kullanan, doğru zamanda , doğru maliyetler ile  satınalma yapan şirketler kazanıyor.  Toplam maliyetlerini kontrol altında tutarak, paydaşları ile birlikte projeler geliştiren ekipler şirketlerine artı değer katıyor.
Piyasaları bilen, rekabeti canlı tutan  ve yenilikçi satınalma yaklaşımlarını kullanarak, sürdürülebilirliğe katkı sağlayan ekipler şirketlerinin rekabetçiliğini arttıracaklardır.
16.00 – 16:15
Kahve Arası
16:15 – 16:45
AMBALAJ TASARIMI VE GERİ DÖNÜŞÜMLÜ KOLİ KULLANIMI İLE MALİYET TASARRUFU
İrfan TokpınarPEPSICO
Günümüzde üreticilerin en büyük işletme giderlerinden biri de şüphesiz tedarik zinciri maliyetleridir. Bu maliyetlerin minimize edilmesi için çok çeşitli verimlilik ve süreç iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. İşletmelerde kullanılan ürün ambalajlarının verimlilik bakış açısı ile değerlendirilip tasarlanması ve geri dönüşümlü olarak kullanılması ile, bir taraftan nakliye ve depolama maliyetlerinde avantaj sağlanırken, diğer yandan da kaynakların etkin kullanımı ile çevresel sürdürülebilirliğe büyük ölçüde katkı sağlanmaktadır.
16:45 – 17:15
ARZ ZİNCİRİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR MALİYET YÖNETİMİ
Derman AydoğanHAVI
Firmaların ana işkollarında uzmanlaşma ve mümkün olan her bir diğer fonksiyonda dış kaynak kullanımına yönelmesi son yıllarda hızlanarak artmaktadır. Dolayısıyla artık firmaların sundukları ürün ya da hizmetlerin kalitesin, maliyeti, fiyatını tek başlarına belirlemeleri mümkün değildir. Bir arz zinciri olarak hareket eden bu bütünleşik yapı içerisinde ürün/hizmetlerin son kullanıcı/müşteriye ulaştığı andaki maliyetini önce ölçmek, sonra biçmek ve nihayetinde de yönetmek kuşkusuz arz zinciri içerisindeki tüm halkaların eş zamanlı, ortak bir hedef doğrultusunda, şeffaf ve güven ile çalışmasını gerektirmektedir. Uzun vadeli kazançlar için bu arz zincirinin içerisindeki bilgi, ürün/hizmet ve para akışının adil ve iyi  yönetilmesi zincirin rekabet gücünü önemli oranda arttıracağı gibi sürdürülebilirliği de beraberinde getirecektir.  Hızlı Servis Restoranları Arz Zinciri ile ilgili bir örnek vakada bütün bu faktörler incelenebilir.
17.15 – 17:45
DAĞITIM MALİYETLERİNİ AZALTMADA ETKİN BİR YÖNTEM-TESLİMAT YÖNETİM SİSTEMİ
Akın TorosAKYÜREK PAZARLAMA
Ürün dağıtım faaliyetleri tedarik zincirleri içerisinde en yüksek maliyet yaratan lojistik faaliyetlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Bu faaliyetler doğrudan müşteri ile ilişkili olması nedeni ile ayrıca müşteri memnuniyeti üzerinde önemli bir etkiye sahip olmaktadır. Dağıtım faaliyetlerinde sistemsel izlenebilirliğin sağlanması, en uygun dağıtım maliyetlerine ve yüksek teslimat performans oranlarına ulaşılması açısından son derece önem arz etmektedir. Dağıtım maliyetlerinin azaltılması ve dağıtım etkinliğinin arttırılması, firma ihtiyaçlarına göre tasarlanmış teslimat yönetim sistemlerinin kurulumu ve sürdürülebilir şekilde yönetimi ile mümkün olmaktadır.
17:45 – 18:15
BÜYÜMEK… NE PAHASINA?
Coşkun SavcıKILIÇ HOLDİNG
Şirketler için büyüme süreci en göz kamaştırıcı, aynı zamanda da önemli bazı parametrelerin göz ardı edilebildiği dönemlerdir. Pazar payının artışı, rekabette avantajın ele geçirildiği, mali tabloların giderek daha keyif verici olduğu bir dönem.. Peki ne pahasına? Büyüme süreci Şirketlerin maliyetlerini en fazla göz ardı ettiği, yatırıma odaklandığı dönemdir ama bu süreç sonsuz değildir ve ciddi riskleri de barındırır. Şirketlerin büyüme sürecini ne kadar sağlıklı yönettikleri, şirketin geleceğine yapılan en önemli yatırımdır. Büyüme sürecinde uygulanacak İnsan Kaynakları stratejileri de bu geleceğin yapılandırılmasındaki en önemli araçtır. İş süreçlerinin verimliliği ve doğru işgücü planlaması, operasyonel işgücü/gelişimci işgücü dengesi, yeteneklerin yönetilmesi ve yetkinliklerin yükseltilmesi büyüme sürecindeki şirketlerin elindeki en güçlü İnsan Kaynakları stratejileri, araçlarıdır. Hedef işgücü maliyetlerini yükseltmeden büyümenin desteklenmesi olmak zorundadır.
18:15 – 18:30Kapanış ve Sertifika Töreni

Konuşmacılar / Speakers:

Kibar Holding - Operasyonel Mükemmellik Bölüm Başkanı
Kılıç Holding - HR Direktörü
Legrand Türkiye A.Ş. - Estap Teknik Operasyonlar Direktörü
DANONE - Tedarik Zinciri Müdürü
Vestel Beyaz Eşya - Global Satınalma Müdürü
PepsiCo Tedarik Zinciri Geliştirme Müdürü
HAVI Lojistik - İş Geliştirme Direktörü
Ataer Enerji - Genel Müdür
Cott Group Owner & CEO
Enqura Information Technologies Managing Partner
Yalaz Boya - Genel Müdür
SWM - Başdanışman
AEA Technologie Genel Müdür
Cost Reduction Danışmanı
Invesment Döküm Fabrikası - Fabrika Müdürü
Akyürek Pazarlama - Lojistik Başkanı

 KAYIT FORMU

Katılım için kayıt formu doldurulması ve banka makbuzu ile tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir. Programımız kontenjanlarımızla sınırlıdır.

İletişim bilgilerimiz: 0 216 422 9595 / 0 555 422 9595

Bosphorus Conferences
Program katılım bedeli 950TL+ %18 KDV’dir. Öğle yemekleri, ara ikramlar, eğitim notları ve tüm dökümantasyon ücrete dahildir.
Kayıt işlemlerini web sayfamızdan online yapabilirsiniz, Grup İndirim Oranları: Aynı Firmadan 3 – 6 Katılımda %5, Aynı Firmadan 6 ve üzeri katılımda %10 oran uygulanmaktadır. Toplu katılım ve sponsorluk imkanlarından faydalanmak için lütfen arayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder