10th Cost Reduction Summit©
Rekabetin Gelişen Anlamı:
Maliyetleri Düşürerek Kazanan Organizasyonlar ve
Sürdürülebilir Maliyet Yönetiminde Uygulanabilir Trendler
March 21, 2015, Saturday / 21 Mart 2015, Cumartesi
Rekabetin Gelişen Anlamı:
Maliyetleri Düşürerek Kazanan Organizasyonlar ve
Sürdürülebilir Maliyet Yönetiminde Uygulanabilir Trendler
March 21, 2015, Saturday / 21 Mart 2015, Cumartesi
K O N U Ş M A C I L A R
Kemal Pamir // KİBAR HOLDİNG Operasyonel Mükemmellik Bölüm Başkanı
Coşkun Savcı // KILIÇ HOLDİNG HR Direktörü
Galip Arbak // LEGRAND TURKEY ESTAP Technical Operations Director
İnan Acılıoğlu // DANONE Tedarik Zinciri Müdürü
Gonca Acar Eti // VESTEL Satınalma Müdürü
İrfan Tokpınar // PepsiCo Tedarik Zinciri Yönetim Müdürü
Derman Aydoğan // HAVI Lojistik İş Geliştirme Direktörü
Recep Aydın // ATAER ENERJİ Genel Müdür
Selim Tankut Akdağ // COTT GROUP Owner & CEO
Metin Karabiber // ENQURA Information Technologies Managing Partner
Emre Akal // YALAZ BOYA Genel Müdür
Muzaffer Dönmez // SWM Başdanışman
Ali Erhan Akbaş // AEA Technologie Genel Müdür
Caner Karadavut // Cost Reduction Danışmanı
Oğuz Tosyalı // INVESMENT DÖKÜM FABRİKASI Fabrika Müdürü
Akın Toros // AKYÜREK HOLDING Lojistik Başkanı
Coşkun Savcı // KILIÇ HOLDİNG HR Direktörü
Galip Arbak // LEGRAND TURKEY ESTAP Technical Operations Director
İnan Acılıoğlu // DANONE Tedarik Zinciri Müdürü
Gonca Acar Eti // VESTEL Satınalma Müdürü
İrfan Tokpınar // PepsiCo Tedarik Zinciri Yönetim Müdürü
Derman Aydoğan // HAVI Lojistik İş Geliştirme Direktörü
Recep Aydın // ATAER ENERJİ Genel Müdür
Selim Tankut Akdağ // COTT GROUP Owner & CEO
Metin Karabiber // ENQURA Information Technologies Managing Partner
Emre Akal // YALAZ BOYA Genel Müdür
Muzaffer Dönmez // SWM Başdanışman
Ali Erhan Akbaş // AEA Technologie Genel Müdür
Caner Karadavut // Cost Reduction Danışmanı
Oğuz Tosyalı // INVESMENT DÖKÜM FABRİKASI Fabrika Müdürü
Akın Toros // AKYÜREK HOLDING Lojistik Başkanı
K A P S A M
Rekabet Avantajı İçin Maliyet Düşürme’nin Önemi Bıçak Kemiğe Dayandığında Maliyetleri Kısmaya Yönelmek Artık Çok Gerilerde Kaldı.
Rekabet Avantajı İçin Maliyet Düşürme’nin Önemi Bıçak Kemiğe Dayandığında Maliyetleri Kısmaya Yönelmek Artık Çok Gerilerde Kaldı.
Yeni Rekabet Ortamı, Değişen İş Süreçleri, Teknoloji ve Fiyatlar Şirketleri Her An Tetikte Olmaya ve Kâr Konusunda Arayışlara İtmekte. Ancak Kâr İçin Marjlar Daralıyor, Yerinde Sayan Fiyatlarla Rekabet Zorlaşıyor. Artık Fiyat Konusunda Opsiyonu Daralan Şirketler, Kârlılık İçin “Maliyet Rekabetini” Ön Plana Çıkarıyor.
Klasik Maliyet Düşürme Yöntemleri, Her Boyuttaki İşletme Tarafından Bilinmekte ve Uygulanmakta. Dolayısıyla Rekabeti Başarılı Kılacak Maliyet Farkı Yaratmak İçin, Artık Bilinen Yöntemlerin Dışında Değişen Dünyanın Değişen Tekniklerini de Bilmeliyiz.
İlk Oturumda Rekabet Olgusunun Maliyet Düşürme Stratejileri İle Olan Etkileşimine Değineceğiz.
Maliyet Düşürmede Değişen Trendler Önceden Şirketler Pazardaki Hedeflenen Fiyata Odaklanıyorlardı, Ancak Şimdi Maliyete Odaklanıyorlar. Ne Kadar Az Maliyetle Ne Kadar Verimli Ürün / Hizmet Üretimin Peşindeler. Çünkü Rekabet Fiyat Yükseltmeye İzin Vermiyor.
Üretimin Emek-Yoğun Olduğu Dönemlerde Türkiye Avantajlı Bir Durumdaydı. Çünkü İşçilik Ucuzdu. Ancak Artık Dünyada Teknoloji Yoğun Bir Üretim Söz Konusu ve Türkiye Burada Zayıf. Bu Nedenle de Maliyet Düşürmeye Odaklanmak Bir Gereklilik.
Oturum Maliyet Düşürme Stratejilerinde Değişen Trendler Nelerdir? Yakın Gelecekte Hangi Stratejik Araçlar Gündemde Olacak ve Başarılı İşletmeleri Nasıl Bir Yönetim Şekli Bekliyor? Bu Konuları Tartışacağız.
Sürdürülebilir Maliyet Yönetimi On Yıl Öncesine Kadar Daha Çok Durgun Dönemlerde ve Zayıf Ekonomik Koşullarda Maliyet Düşürme Çalışmaları Yapılırken Bugün Durum Değişti. Şirketler Sektördeki Konsolidasyon, Birleşmeler ve Rekabet Prestijleri Nedeniyle Maliyetlerini Düşürmeye Çalışıyor. Ancak Maliyetleri Düşürürken Kaliteden Ödün Vermeden Yüksek Verim Almak da Her Zaman Mümkün Olamayabiliyor. Belirlenen Stratejinin Sürdürülebilir Olması En Önemli Kritik Haline Geliyor.
Bu Oturumumuzda Kendi Kendini Yenileyebilen Bir Sistematik İle Sürdürülebilir Maliyet Düşürme Stratejileri Geliştirmek Konusunda Alınacak Aksiyonları Konuşacağız.
Yeni Pazarlar, Rekabet ve Maliyet Politikaları Teknoloji Çağı’nda Yatırımlar,Sektörlerin;
"Bilişim", "Rekabet", "Yasal Düzenlemeler", "Çevre ve Enerji", "Dış Rekabet Edebilirlik ve Ticaret", "İstihdam ve Coğrafi Boyut" Alanlarını İyileştirerek Rekabet Gücünün Artıracak Sektörel (Dikey) Politikaları ve Firmaların Geçen Yüzyılın Merging Eksenli İn/Organik, Dikey/Yatay Büyüme Stratejilerine Ek Olarak Yeni Bir Oyun Kurma Gündemini, Yurtdışı Ortaklıklara ve İşbirliklerine Açılmalarını Sağlayarak Yenilikçilik Kapasitesini Geliştirerek Rekabet Gücünü Artıracak Yatay Politikaları Öne Çıkarmaktadır
"Tüketmek Yerine, Var Olana Ben Nasıl Değer Katarım" Anlayışına Dayalı Birlikte Proje Uygulama (Coopetion, Clustering, Collaboration) Kapasitelerini Artırarak Girdi Maliyetlerini Düşürecek (Ortaklaşa Tedarik, Pazarlama, Kanal İnşaı ve Markalaşma), Finansmana Erişimi Kolaylaştıracak (Virtual Enterprise), İşgücünün Niteliğini Yükseltecek (Multi-Disciplin) Politikalar Yeni Maliyet Yapımızı Belirleyecek Kavramsal Çerçeveler Halini Almıştır.
Tüm Bu Gelişmeler Yeni Yönetim Stratejilerine Göre Şirketlerin Yeni Pazarlara Girmeleri Gerekliliğini, Farklı İş Yatırım Analizlerini ve Kârlılıklarını Koruyabilmek Adına Yeni Coğrafyalar Edinmelerini Ön Görmektedir. Oturumda Farklı Pazarlar Farklı Jeopolitik Alanlar ve Farklı Kültürlerle Yapılandırılabilecek Maliyet Yönetim ve Maliyet Düşürme Konusuna Değineceğiz.
Maliyet Yönetiminde Şeffaflık
Eskiden Maliyet Denilince İlk Akla Gelen İşten Eleman Çıkartmak veya Reklam Giderlerini Kısmak Olurdu Ama Artık Şirketler Çalışanlarına Değer Veriyor ve Onları Gözden Çıkartmıyorlar. Ayrıca Kurumsal Sosyal Sorumluluklarına Bağlı Hareket Etmek Zorundalar. Çünkü Uzun Vadede Bunun Yanlış Olduğunu Gördüler. Bunların Yerine Örgütleriyle Birlikte Şeffaf Bir Maliyet Yönetme Stratejisi Uyguluyorlar.
Maliyetlerimizi Düşürürken Aslında Şirketimizi de Bir Yandan Süreç ve Hedef Değişimlerine Zorluyoruz ; Artık Eskisi Gibi İş Yapma Yerine Yeni İş Yapma Modellerinı Benimsiyor ve Bu Modellerin Sürdürülebilirliğinin Gerektirdiği Yönetişim Sistemleri Kuruyoruz. Her Maliyet Düşürme Çalışmasında Örgüt, İşgücü Profilleri, Operasyonel İş Sistemi, Kurumsal Süreçler ve Nihayetinde İş Kültürü de Değişmek Zorunda. Peki Nasıl ?
İşletmeler Varoluşlarını Seçimleriyle Belirlerler... "Maliyet", Tıpkı "Risk" Gibi Bertaraf Edilecek, Azaltılacak, Düşürülecek Bir Konu Olmaktan Ziyade Yönetilmesi Gereken Bir Görev Tanımıdır Aynı Zamanda.
Oturumda Nasıl Bir Maliyet Düşürme Modeli İşletmemizle Özdeşleşebilecek, Kurumsal Kimliğimiz Gibi Bütünsel Bir Yapıyı Sağlayacak Konusunda Bilgi Paylaşımlarında Bulunacağız.
Maliyet Liderliği Lider Yöneticilerin Gözünde Her Şirketin İlk Yapması Gereken, Şirketin Tüm Maliyet Yapısının İncelenmesi ve Başlıca Gider Kalemlerinin Neler Olduğunun Anlaşılması ve Bu Gider Kalemlerinde Son Dönemlerdeki Değişimlerin Analiz Edilmesi Bir Yönetim Klasiğidir. İleri Organizasyonlarda Yapılan Analizlere Göre Temel Tasarruf Tedbirleri Personel, Satış-Pazarlama, Üretim, Lojistik ve Kira Bedelleri Olarak Sıralanıyor. Belirlenen Tasarruf Alanlarının Yaratacağı Etki Şirketlerin Bulundukları Sektörlere Göre Epey Değişkenlik Göstermekle Beraber Özellikle, Düşük Marjlı Ve/Veya Sermaye – Yoğun Sektörler En Savunmasız Durumda Olanlar ve Buralarda Organizasyon İçindeki Maliyet Tasarrufu Potansiyeli Titizlikle İzlenmesi Gereken Bir Unsur.
Çeşitli Sektörlerde, Özellikle Taşımacılık, Lojistik, Gıda Perakendeciliği, Kimya, Otomotiv, Tekstil ve Hizmet Sektörlerini Düşünecek Olursak, Her Yerde Marjların Görece Düşük ve Maliyet Liderliğinin Kilit Faktör Olduğunu Görüyoruz.
Birçok Alanda Gerçekleşen Yenilik ve Değişime Direnç Olduğu Gibi, Maliyetin Değişiminde ve Yeni Değişimin Uygulamasında da Direnç Gösterilir. Bu Direncin Kırılması Adına; Değişime Destek Verenler İle Beraber Destek Vermeyenler Nasıl İkna Edilir ve Kararsızlar Nasıl Direnç Göstermeyen Bir Yapıya Dönüşür? Oturumumuzda Başarılı Organizasyonlarda Değişime Adapte Liderlerin Maliyet Düşürme Stratejilerini Kitlelerine Nasıl Benimsettiklerinden ve Uygulama Alanında Hangi Aşamalardan Geçtiklerinden Bahsedeceğiz.
Yaratıcı Maliyet Yönetimi Uygulamaları, Dünya Çapında En İyi Başarı Hikayeleri Dünyada Uygulanan Yaratıcı Maliyet Düşürme Tekniklerine En İyi Örneklerden Bir Kaçını Sigorta Endüstrisi Verdi. Büyük Bir İngiliz Sigorta Şirketi, Acente ve Broker Sistemini Devre Dışı Bırakarak Geleneksel Çalışma Modelinin Dışına Çıktı. Bu Sistem Aracılık Komisyonunu Ortadan Kaldırdı. Telefonla Oto Sigortası Pazarlanmaya Başlandı ve Şirket Çalışmalarında Büyük Ölçüde Bilgisayardan Faydalandı. Şirketin Uyguladığı Bu Yöntem Maliyetleri de Düşürdü. İngiltere Gibi Oturmuş Bir Pazarda Yüzde Otuzlara Varan Payını da Sağladı.
Bir Diğer Örnek Endüstriyel Mutfak Sektöründe Dev Sayılan Bir İspanyol Şirketi… Şirket Temel Hammaddesi Nikel Alaşımın Son Beş Yılda Fiyatının Dört Kat Artmasına Rağmen Üretim Maliyetlerini Yüzde Onbeş Düşürmeyi Başardı. Burada Uygulanan Formül: İşletmenin Ana Girdisi Paslanmaz Sac. Kullanılan Hammaddelerden Nikelin Tonu Onbeş Bin Dolardan Altmış Bin Dolara Çıktı. Kullanılan Cnc Tabanlı Tezgahlar ve Cad Bilgisayar Destek Sistemlerindeki Özel Uygulamalarla Sac Iskartalarını Yarı Yarıya Varan Oranlarda Azalttılar ve Bunu Girdiye Çevirdiler.
Oturumda Konuşmacılarımız İleri Organizasyonlarda Uygulanan ve İşletmelerimizde Uygulanabilir Pratiği Olan Emsal Maliyet Düşürme Modellerini ve Bu Stratejilere Nasıl Entegre Olunabileceğini Deneyimleri İle Anlatacaklar.
Uygulanabilir Maliyet Azaltma Stratejileri? Nerden Başlamalı Nasıl Yol Almalı? Değer Yaratmak Herkesin İşidir. Katma Değer De, Maliyetler de Sürekli Değişmekte Olan İş Modellerine Bağlı Olarak Eko Sistem Boyunca Oluşur. Hızlı Sistem Kurulumu, Hızlı Yerleştirme, Hızlı Değiştirme / Uyarlama, Kolay Sistem Eğitimi ve Kullanımı İle Bakımı, Maliyet Yönetimin Odaklanacağı Çare Alanlarıdır.
Ekonomideki Alt/Sektörler Şimdiye Kadar ki Gibi Ürün Bazlı Değil; Hayatın Alanları Etrafındaki Entegrasyon ve Konsolidasyonlara Dayalı Yenilikçi İş Örgütlenmeleri ve Hibrid İş Modelleri Olarak Yeniden Segmente Oluyorlar.
İyi Bir Maliyet Azaltma Programı İçin Maliyetlerin Nerede Yattığını Analiz Etmekle İşe Başlamak Gerekiyor. Yine Özellikle Ürün Maliyetlerinin Yönetiminde Sıkça Yapılan Bir Hata Maliyet Planlama Yaklaşımının Olmayışı…
Genel Olarak Bakıldığında Klasik Yaklaşımda Ürün Ya da Hizmet, Ortaya Çıkan Maliyetin Üzerine Bir Kâr Konarak Satılmaya Çalışılıyor. Pazardaki Fiyat Baskısı Nedeniyle Kârlar Erozyona Uğruyor. “Maliyet Planlama” Yaklaşımında İse Öncelikle Fiyatın Pazarda Oluştuğu Kabul Ediliyor. Sonra Bu Fiyattan Hedeflenen Kâr Çıkartılıp Hedeflenen Maliyete Varılıyor. Yeni Ürünler Bu Hedef Maliyeti Tutturacak Şekilde Geliştiriliyor.
Peki İşletmemize Bir Maliyet Düşürme Politikası Belirlemek İstediğimizde Onun En Doğru Model Olduğunu Nasıl Ölçümleyeceğiz ve Kurgulamaya Nereden Başlayacağız. Oturumda Nasıl Bir Başlangıcın Bitirmenin Yarısı Olduğunu Konuşacağız.
Maliyet Düşürme Teknikleri ve En Etkin Süreç Yönetim Modelleri Değişen ve Gelişen Teknoloji İle Birlikte Günümüzde Pazarların Genel Görünümü ve Yapısı Tüketiciler Tarafından Belirlenmektedir. Tüketicilerin İhtiyaç Duydukları Mamullerin Değişik Çeşitlerini ve Şekillerini Arzulamaları Talepte Esneklik ve Dalgalanma Yaratmakta, Üretimde Hız Ön Plana Çıkmaktadır. İşletmelerin Bu Taleplere Cevap Vermeleri Ancak Uygulanabilir Üretim Teknolojilerine ve Tekniklerine Uyum Sağlamalarıyla Mümkün Olabilecektir.
Müşteri Taleplerini Karşılarken İşletme İçerisindeki Dinamizm Harmonisini Bozmadan Sürekli Akışı Yaratarak Ürün ve Hizmetimizi Müşteriye Zamanında Kaliteli ve Rakiplerimizden Daha Az Maliyetle Sunmanın Yolları Neler Olmalıdır? Proseslerin Yeniden Dizaynı İle Maliyetlerin Düşürülmesi, Dünyadaki Uygulamalar, Bu Modelin Ana Felsefesi İle Kullanılan Belli Başlı Teknikler Nelerdir? 8 İsrafın Ortadan Nasıl Kaldırılacağı ve Bunlarla İligli Çalışmaların Nasıl Organize Edileceği İle Birlikte Mura ve Muri Denilen Aşırı Yükleme İle Düzensizliklerinde Ortadan Kaldırılmasını Nasıl Sağlarız? Değer Analizi İle Çok Genel Tanımıyla, Hangi Seçeneğin Daha İyi Üretileceğini Saptayıp Gerekli Fonksiyonlar İle En Düşük Maliyetle Elde Etmenin Yolları Nelerdir? Bunun İçin Hangi Fonksiyonların Gerekli Olduğuna Karar Verilmesi ve Buna Bağlı Olarak Gereksiz Maliyetlerin Elimine Edilmesi Neden Gerekmektedir?
Maliyet Düşürme Teknikleri İle Maliyeti Oluşturan Ana Kategorilerde Uluslararası Şirketlerin Uygulamaları Nelerdir? Oturumumuzda Enerji Sarfiyatını Azaltma , Hammadde Temini ve Maliyetlendirme , İş Gücünü Organize Etme ve Kullanma, Stoklarımızı Kontrol Altında Tutabilme Yeteneği ve Nasıl Minimize Edileceğini Paylaşacağız.
Ayrıca Sunumda Başarılı Proseslerce Kabul Görmüş Pratiklerle;
Rekabet Avantajının Sağlanması Açısından Maliyetlerin Önemi, Ürün ve Hizmet Maliyetlerine Etki Eden Ana Faktörler, Geleceğe Yönelik Maliyetlerin Tespiti ve Yönetilmesi, Maliyet Düşürürken Kalite Algısını Korumak ve Yükseltmek, Katma Değer Yaratma Sahaları ve Vazgeçilmesi Gereken Aktiviteler, Hedefli Çalışmanın Önemi ve Doğru Maliyet İndirimi Hedeflerinin Tespiti, Costavoidance (Maliyet Önleme) Kavramı ve Önemi, Yaratıcı Ürün Hizmet Geliştirme ve Cost Reduction’a Etkileri, Jıt Kavramı İle Cost Reduction ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Poka Yoka ve Deney Dizaynı Uygulamaları İle Sıfır Hatalı Üretim Programları, Tacobell Stratejisi İle Kalite Maliyetleri Düşürme Teknikleri, Kaizen ve Breakthrough Kaizen Yoluyla Cost Reduction, Üretim, Maliyet, Hız Üçlemesi, Düşük Miktar ve Parti-Paket İmalatı, Bilişim Destekli Siber Üretim ve Cost Reduction, Ayrıştırılmış Maliyet, Cvp (Cost Volume Profit) Analizinin Tartışılması Gibi Tekniklere Değineceğiz.
Klasik Maliyet Düşürme Yöntemleri, Her Boyuttaki İşletme Tarafından Bilinmekte ve Uygulanmakta. Dolayısıyla Rekabeti Başarılı Kılacak Maliyet Farkı Yaratmak İçin, Artık Bilinen Yöntemlerin Dışında Değişen Dünyanın Değişen Tekniklerini de Bilmeliyiz.
İlk Oturumda Rekabet Olgusunun Maliyet Düşürme Stratejileri İle Olan Etkileşimine Değineceğiz.
Maliyet Düşürmede Değişen Trendler Önceden Şirketler Pazardaki Hedeflenen Fiyata Odaklanıyorlardı, Ancak Şimdi Maliyete Odaklanıyorlar. Ne Kadar Az Maliyetle Ne Kadar Verimli Ürün / Hizmet Üretimin Peşindeler. Çünkü Rekabet Fiyat Yükseltmeye İzin Vermiyor.
Üretimin Emek-Yoğun Olduğu Dönemlerde Türkiye Avantajlı Bir Durumdaydı. Çünkü İşçilik Ucuzdu. Ancak Artık Dünyada Teknoloji Yoğun Bir Üretim Söz Konusu ve Türkiye Burada Zayıf. Bu Nedenle de Maliyet Düşürmeye Odaklanmak Bir Gereklilik.
Oturum Maliyet Düşürme Stratejilerinde Değişen Trendler Nelerdir? Yakın Gelecekte Hangi Stratejik Araçlar Gündemde Olacak ve Başarılı İşletmeleri Nasıl Bir Yönetim Şekli Bekliyor? Bu Konuları Tartışacağız.
Sürdürülebilir Maliyet Yönetimi On Yıl Öncesine Kadar Daha Çok Durgun Dönemlerde ve Zayıf Ekonomik Koşullarda Maliyet Düşürme Çalışmaları Yapılırken Bugün Durum Değişti. Şirketler Sektördeki Konsolidasyon, Birleşmeler ve Rekabet Prestijleri Nedeniyle Maliyetlerini Düşürmeye Çalışıyor. Ancak Maliyetleri Düşürürken Kaliteden Ödün Vermeden Yüksek Verim Almak da Her Zaman Mümkün Olamayabiliyor. Belirlenen Stratejinin Sürdürülebilir Olması En Önemli Kritik Haline Geliyor.
Bu Oturumumuzda Kendi Kendini Yenileyebilen Bir Sistematik İle Sürdürülebilir Maliyet Düşürme Stratejileri Geliştirmek Konusunda Alınacak Aksiyonları Konuşacağız.
Yeni Pazarlar, Rekabet ve Maliyet Politikaları Teknoloji Çağı’nda Yatırımlar,Sektörlerin;
"Bilişim", "Rekabet", "Yasal Düzenlemeler", "Çevre ve Enerji", "Dış Rekabet Edebilirlik ve Ticaret", "İstihdam ve Coğrafi Boyut" Alanlarını İyileştirerek Rekabet Gücünün Artıracak Sektörel (Dikey) Politikaları ve Firmaların Geçen Yüzyılın Merging Eksenli İn/Organik, Dikey/Yatay Büyüme Stratejilerine Ek Olarak Yeni Bir Oyun Kurma Gündemini, Yurtdışı Ortaklıklara ve İşbirliklerine Açılmalarını Sağlayarak Yenilikçilik Kapasitesini Geliştirerek Rekabet Gücünü Artıracak Yatay Politikaları Öne Çıkarmaktadır
"Tüketmek Yerine, Var Olana Ben Nasıl Değer Katarım" Anlayışına Dayalı Birlikte Proje Uygulama (Coopetion, Clustering, Collaboration) Kapasitelerini Artırarak Girdi Maliyetlerini Düşürecek (Ortaklaşa Tedarik, Pazarlama, Kanal İnşaı ve Markalaşma), Finansmana Erişimi Kolaylaştıracak (Virtual Enterprise), İşgücünün Niteliğini Yükseltecek (Multi-Disciplin) Politikalar Yeni Maliyet Yapımızı Belirleyecek Kavramsal Çerçeveler Halini Almıştır.
Tüm Bu Gelişmeler Yeni Yönetim Stratejilerine Göre Şirketlerin Yeni Pazarlara Girmeleri Gerekliliğini, Farklı İş Yatırım Analizlerini ve Kârlılıklarını Koruyabilmek Adına Yeni Coğrafyalar Edinmelerini Ön Görmektedir. Oturumda Farklı Pazarlar Farklı Jeopolitik Alanlar ve Farklı Kültürlerle Yapılandırılabilecek Maliyet Yönetim ve Maliyet Düşürme Konusuna Değineceğiz.
Maliyet Yönetiminde Şeffaflık
Eskiden Maliyet Denilince İlk Akla Gelen İşten Eleman Çıkartmak veya Reklam Giderlerini Kısmak Olurdu Ama Artık Şirketler Çalışanlarına Değer Veriyor ve Onları Gözden Çıkartmıyorlar. Ayrıca Kurumsal Sosyal Sorumluluklarına Bağlı Hareket Etmek Zorundalar. Çünkü Uzun Vadede Bunun Yanlış Olduğunu Gördüler. Bunların Yerine Örgütleriyle Birlikte Şeffaf Bir Maliyet Yönetme Stratejisi Uyguluyorlar.
Maliyetlerimizi Düşürürken Aslında Şirketimizi de Bir Yandan Süreç ve Hedef Değişimlerine Zorluyoruz ; Artık Eskisi Gibi İş Yapma Yerine Yeni İş Yapma Modellerinı Benimsiyor ve Bu Modellerin Sürdürülebilirliğinin Gerektirdiği Yönetişim Sistemleri Kuruyoruz. Her Maliyet Düşürme Çalışmasında Örgüt, İşgücü Profilleri, Operasyonel İş Sistemi, Kurumsal Süreçler ve Nihayetinde İş Kültürü de Değişmek Zorunda. Peki Nasıl ?
İşletmeler Varoluşlarını Seçimleriyle Belirlerler... "Maliyet", Tıpkı "Risk" Gibi Bertaraf Edilecek, Azaltılacak, Düşürülecek Bir Konu Olmaktan Ziyade Yönetilmesi Gereken Bir Görev Tanımıdır Aynı Zamanda.
Oturumda Nasıl Bir Maliyet Düşürme Modeli İşletmemizle Özdeşleşebilecek, Kurumsal Kimliğimiz Gibi Bütünsel Bir Yapıyı Sağlayacak Konusunda Bilgi Paylaşımlarında Bulunacağız.
Maliyet Liderliği Lider Yöneticilerin Gözünde Her Şirketin İlk Yapması Gereken, Şirketin Tüm Maliyet Yapısının İncelenmesi ve Başlıca Gider Kalemlerinin Neler Olduğunun Anlaşılması ve Bu Gider Kalemlerinde Son Dönemlerdeki Değişimlerin Analiz Edilmesi Bir Yönetim Klasiğidir. İleri Organizasyonlarda Yapılan Analizlere Göre Temel Tasarruf Tedbirleri Personel, Satış-Pazarlama, Üretim, Lojistik ve Kira Bedelleri Olarak Sıralanıyor. Belirlenen Tasarruf Alanlarının Yaratacağı Etki Şirketlerin Bulundukları Sektörlere Göre Epey Değişkenlik Göstermekle Beraber Özellikle, Düşük Marjlı Ve/Veya Sermaye – Yoğun Sektörler En Savunmasız Durumda Olanlar ve Buralarda Organizasyon İçindeki Maliyet Tasarrufu Potansiyeli Titizlikle İzlenmesi Gereken Bir Unsur.
Çeşitli Sektörlerde, Özellikle Taşımacılık, Lojistik, Gıda Perakendeciliği, Kimya, Otomotiv, Tekstil ve Hizmet Sektörlerini Düşünecek Olursak, Her Yerde Marjların Görece Düşük ve Maliyet Liderliğinin Kilit Faktör Olduğunu Görüyoruz.
Birçok Alanda Gerçekleşen Yenilik ve Değişime Direnç Olduğu Gibi, Maliyetin Değişiminde ve Yeni Değişimin Uygulamasında da Direnç Gösterilir. Bu Direncin Kırılması Adına; Değişime Destek Verenler İle Beraber Destek Vermeyenler Nasıl İkna Edilir ve Kararsızlar Nasıl Direnç Göstermeyen Bir Yapıya Dönüşür? Oturumumuzda Başarılı Organizasyonlarda Değişime Adapte Liderlerin Maliyet Düşürme Stratejilerini Kitlelerine Nasıl Benimsettiklerinden ve Uygulama Alanında Hangi Aşamalardan Geçtiklerinden Bahsedeceğiz.
Yaratıcı Maliyet Yönetimi Uygulamaları, Dünya Çapında En İyi Başarı Hikayeleri Dünyada Uygulanan Yaratıcı Maliyet Düşürme Tekniklerine En İyi Örneklerden Bir Kaçını Sigorta Endüstrisi Verdi. Büyük Bir İngiliz Sigorta Şirketi, Acente ve Broker Sistemini Devre Dışı Bırakarak Geleneksel Çalışma Modelinin Dışına Çıktı. Bu Sistem Aracılık Komisyonunu Ortadan Kaldırdı. Telefonla Oto Sigortası Pazarlanmaya Başlandı ve Şirket Çalışmalarında Büyük Ölçüde Bilgisayardan Faydalandı. Şirketin Uyguladığı Bu Yöntem Maliyetleri de Düşürdü. İngiltere Gibi Oturmuş Bir Pazarda Yüzde Otuzlara Varan Payını da Sağladı.
Bir Diğer Örnek Endüstriyel Mutfak Sektöründe Dev Sayılan Bir İspanyol Şirketi… Şirket Temel Hammaddesi Nikel Alaşımın Son Beş Yılda Fiyatının Dört Kat Artmasına Rağmen Üretim Maliyetlerini Yüzde Onbeş Düşürmeyi Başardı. Burada Uygulanan Formül: İşletmenin Ana Girdisi Paslanmaz Sac. Kullanılan Hammaddelerden Nikelin Tonu Onbeş Bin Dolardan Altmış Bin Dolara Çıktı. Kullanılan Cnc Tabanlı Tezgahlar ve Cad Bilgisayar Destek Sistemlerindeki Özel Uygulamalarla Sac Iskartalarını Yarı Yarıya Varan Oranlarda Azalttılar ve Bunu Girdiye Çevirdiler.
Oturumda Konuşmacılarımız İleri Organizasyonlarda Uygulanan ve İşletmelerimizde Uygulanabilir Pratiği Olan Emsal Maliyet Düşürme Modellerini ve Bu Stratejilere Nasıl Entegre Olunabileceğini Deneyimleri İle Anlatacaklar.
Uygulanabilir Maliyet Azaltma Stratejileri? Nerden Başlamalı Nasıl Yol Almalı? Değer Yaratmak Herkesin İşidir. Katma Değer De, Maliyetler de Sürekli Değişmekte Olan İş Modellerine Bağlı Olarak Eko Sistem Boyunca Oluşur. Hızlı Sistem Kurulumu, Hızlı Yerleştirme, Hızlı Değiştirme / Uyarlama, Kolay Sistem Eğitimi ve Kullanımı İle Bakımı, Maliyet Yönetimin Odaklanacağı Çare Alanlarıdır.
Ekonomideki Alt/Sektörler Şimdiye Kadar ki Gibi Ürün Bazlı Değil; Hayatın Alanları Etrafındaki Entegrasyon ve Konsolidasyonlara Dayalı Yenilikçi İş Örgütlenmeleri ve Hibrid İş Modelleri Olarak Yeniden Segmente Oluyorlar.
İyi Bir Maliyet Azaltma Programı İçin Maliyetlerin Nerede Yattığını Analiz Etmekle İşe Başlamak Gerekiyor. Yine Özellikle Ürün Maliyetlerinin Yönetiminde Sıkça Yapılan Bir Hata Maliyet Planlama Yaklaşımının Olmayışı…
Genel Olarak Bakıldığında Klasik Yaklaşımda Ürün Ya da Hizmet, Ortaya Çıkan Maliyetin Üzerine Bir Kâr Konarak Satılmaya Çalışılıyor. Pazardaki Fiyat Baskısı Nedeniyle Kârlar Erozyona Uğruyor. “Maliyet Planlama” Yaklaşımında İse Öncelikle Fiyatın Pazarda Oluştuğu Kabul Ediliyor. Sonra Bu Fiyattan Hedeflenen Kâr Çıkartılıp Hedeflenen Maliyete Varılıyor. Yeni Ürünler Bu Hedef Maliyeti Tutturacak Şekilde Geliştiriliyor.
Peki İşletmemize Bir Maliyet Düşürme Politikası Belirlemek İstediğimizde Onun En Doğru Model Olduğunu Nasıl Ölçümleyeceğiz ve Kurgulamaya Nereden Başlayacağız. Oturumda Nasıl Bir Başlangıcın Bitirmenin Yarısı Olduğunu Konuşacağız.
Maliyet Düşürme Teknikleri ve En Etkin Süreç Yönetim Modelleri Değişen ve Gelişen Teknoloji İle Birlikte Günümüzde Pazarların Genel Görünümü ve Yapısı Tüketiciler Tarafından Belirlenmektedir. Tüketicilerin İhtiyaç Duydukları Mamullerin Değişik Çeşitlerini ve Şekillerini Arzulamaları Talepte Esneklik ve Dalgalanma Yaratmakta, Üretimde Hız Ön Plana Çıkmaktadır. İşletmelerin Bu Taleplere Cevap Vermeleri Ancak Uygulanabilir Üretim Teknolojilerine ve Tekniklerine Uyum Sağlamalarıyla Mümkün Olabilecektir.
Müşteri Taleplerini Karşılarken İşletme İçerisindeki Dinamizm Harmonisini Bozmadan Sürekli Akışı Yaratarak Ürün ve Hizmetimizi Müşteriye Zamanında Kaliteli ve Rakiplerimizden Daha Az Maliyetle Sunmanın Yolları Neler Olmalıdır? Proseslerin Yeniden Dizaynı İle Maliyetlerin Düşürülmesi, Dünyadaki Uygulamalar, Bu Modelin Ana Felsefesi İle Kullanılan Belli Başlı Teknikler Nelerdir? 8 İsrafın Ortadan Nasıl Kaldırılacağı ve Bunlarla İligli Çalışmaların Nasıl Organize Edileceği İle Birlikte Mura ve Muri Denilen Aşırı Yükleme İle Düzensizliklerinde Ortadan Kaldırılmasını Nasıl Sağlarız? Değer Analizi İle Çok Genel Tanımıyla, Hangi Seçeneğin Daha İyi Üretileceğini Saptayıp Gerekli Fonksiyonlar İle En Düşük Maliyetle Elde Etmenin Yolları Nelerdir? Bunun İçin Hangi Fonksiyonların Gerekli Olduğuna Karar Verilmesi ve Buna Bağlı Olarak Gereksiz Maliyetlerin Elimine Edilmesi Neden Gerekmektedir?
Maliyet Düşürme Teknikleri İle Maliyeti Oluşturan Ana Kategorilerde Uluslararası Şirketlerin Uygulamaları Nelerdir? Oturumumuzda Enerji Sarfiyatını Azaltma , Hammadde Temini ve Maliyetlendirme , İş Gücünü Organize Etme ve Kullanma, Stoklarımızı Kontrol Altında Tutabilme Yeteneği ve Nasıl Minimize Edileceğini Paylaşacağız.
Ayrıca Sunumda Başarılı Proseslerce Kabul Görmüş Pratiklerle;
Rekabet Avantajının Sağlanması Açısından Maliyetlerin Önemi, Ürün ve Hizmet Maliyetlerine Etki Eden Ana Faktörler, Geleceğe Yönelik Maliyetlerin Tespiti ve Yönetilmesi, Maliyet Düşürürken Kalite Algısını Korumak ve Yükseltmek, Katma Değer Yaratma Sahaları ve Vazgeçilmesi Gereken Aktiviteler, Hedefli Çalışmanın Önemi ve Doğru Maliyet İndirimi Hedeflerinin Tespiti, Costavoidance (Maliyet Önleme) Kavramı ve Önemi, Yaratıcı Ürün Hizmet Geliştirme ve Cost Reduction’a Etkileri, Jıt Kavramı İle Cost Reduction ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Poka Yoka ve Deney Dizaynı Uygulamaları İle Sıfır Hatalı Üretim Programları, Tacobell Stratejisi İle Kalite Maliyetleri Düşürme Teknikleri, Kaizen ve Breakthrough Kaizen Yoluyla Cost Reduction, Üretim, Maliyet, Hız Üçlemesi, Düşük Miktar ve Parti-Paket İmalatı, Bilişim Destekli Siber Üretim ve Cost Reduction, Ayrıştırılmış Maliyet, Cvp (Cost Volume Profit) Analizinin Tartışılması Gibi Tekniklere Değineceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder