10 Aralık 2012 Pazartesi

Yeni yönetmelik sektörü sıkıntıya sokacak



Plastik sektöründe numara değişikliği hem 500 milyon dolar maliyet hem üretim kaybı getirir
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın 12 Ağustos 2012 tarihli yönetmeliği; gıda ambalajı üreten plastik firmalarına hem kalıp revizyonu, hem de üretim kaybı ile büyük bir ek yük getirecek. Yönetmelik, gıda ile temas eden madde ve malzeme üreten işletmelerin kayıt işlemleri ile iyi üretim uygulamalarını yeniden düzenliyor. Bu nedenle üretimde kullanılan kalıpların değişiklik maliyetinin yaklaşık olarak 500 milyon dolara ulaşması beklenirken, üretim kaybından doğacak zarar ise bu rakamı katlayacak.
Türk plastik sektöründeki, 6 bin firma arasında gıda sektörü için plastik ambalaj üreten yaklaşık üçyüz firma faaliyet gösteriyor. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan aldıkları izin ile üretim yapan firmaların kayıt numaralarının üretim yaptıkları plastik ürünlerin altında yer alması gerekiyor. Plastik üreticisi için yeni uygulama ile ilgili sorun da burada başlıyor. Yeni yönetmelik çerçevesinde bu numaraların değişikliği söz konusu, ancak üreticiler bu değişikliğe gerek olmadığı noktasında birleşiyor.
Numara değişikliği üretimde kullanılan kalıplarda revizyon işlemini de beraberinde getiriyor. Bir kalıbın maliyetinin bin TL civarında olduğu düşünüldüğünde sektörün bu durumda mali yükünün yaklaşık 500 milyon dolara ulaşabileceği belirtiliyor.
Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Başkanı Mehmet Uysal konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Türk plastik sektörü ülkemizin en önemli sektörlerinden biri, üretim rakamlarımızla, ihracatımızla Avrupa’daki büyümemizi sürdürüyoruz. Ancak sektörümüzün daha da büyümesi, üretim ve ihracatını artırabilmesi için engellemelerden ziyade, desteğe ve teşvike ihtiyacı var. Son olarak gündeme gelen gıda ambalajlarındaki numara değişikliği sektörümüze ilave yük getirmekten başka bir fayda sağlamayacaktır. Üreticiler gıda ambalajı üretiminde zaten gerekli izinleri almak ve bunu belgelemek zorunda. Yeni uygulamanın sektöre nasıl bir fayda sağlayacağı bizler için soru işareti taşıyor. Gündemde sadece kalıp değişikliğinin getireceği mali yükten söz ediliyor. Ancak sektörümüzün kademeli de olsa bu değişiklikler sırasında üretim kaybı nedeniyle yaşayacağı zarar düşünülmemektedir” dedi.
Çıkarılan yönetmeliğin değiştirilmesi konusunda Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı nezdinde girişimlere başladıklarını belirten Uysal, konuyla ilgili takiplerini de sürdüreceklerini ifade etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder