22 Ağustos 2012 Çarşamba

Schengen-Vizesi için müracaat işleminin taşeron firmaya verilmesine ilişkin röportaj



3 Eylül 2012 tarihinden itibaren Schengen Vizesi müracaatları prensipte artık Almanya Büyükelçiliği ya da ilgili başkonsoloklukları tarafından alınmayacak, bunun için iDATA firması görevlendirilecektir. iDATA başvuru belgelerini Almanya’nın diplomatik temsilciliklerine iletecek, işlemler onlar tarafından yapılacaktır.

Vize için başvuru işleminin dışarıya verilmesine ilişkin en önemli soruları Ankara Almanya Büyükelçiliğinin Hukuk ve Konsolosluk Bölümünün yeni başkanı Stefan Delfs yanıtladı.

Schengen-Vizesi için başvuruda bulunacak olanlar için değişen nedir?



3 Eylül’den itibaren başvuru sahiplerinin prensipte artık Büyükelçiliğe ya da ilgili başkonsolosluklara şahsen müracaatları gerekmemektedir. Başvurular iDATA firmasının Ankara, Bursa, Gaziantep ve İstanbul şubelerinden yapılabilecektir. İzmir Başkonsolosluğunun yetki alanına giren bölgelerde ise bu yeni işlem Kasım 2012’den itibaren iDATA’nın İzmir ve Antalya’da açacağı bürolarıyla yürürlüğe girecektir. Bu prosedürün Almanya’yı ziyaret etmek isteyenler için daha fazla ve hissedilir kolaylık getireceğini ümit ediyoruz.

Vize başvurusu bu altı iDATA bürolarından hangisine yapılmalı?

Eski prosedürün aksine, başvuru sahibi ikamet adresinden bağımsız olarak istediği herhangi bir iDATA bürosundan müracaatını yapabilir. Belgelerin artık eskisi gibi kişinin ikamet ettiği bölgeye bakan dış temsilciliğimize teslim edilmesi zorunluluğu kalkmaktadır. Ancak bundan böyle de vize işlemi konusunda karar yetkisi ilgili temsilciliğindir. iDATA büroları Pazartesi - Cuma arası 08.00 - 18.00, Cumartesi günleri de 08.00 - 12.00 saatlerinde hizmet verecektir.





iDATA bürolarına şahsen başvuru mu gerekiyor?

Hayır. Yeni prosedürün bir avantajı müracaatın başkası adına da iDATA’ya yapılabilecek olmasıdır. Bunlar akraba, arkadaş ya da başka herhangi birisi olabilir. Bunun için tek koşul başvuru sahibinin o kişiye vekalet vermesidir. Belgelerle ilgili herhangi bir soru oluşması durumunda Büyükelçilik ya da ilgili başkonsolosluk telefonla başvuru sahibiyle iletişime geçecektir. Ender münferit durumlarda gerekli görülmesi halinde, başvuru sahibi şahsi bir görüşme için Büyükelçiliğe ya da başkonsonlosluğa çağrılabilir.

Vize ücreti açısından değişen birşey olacak mı?

Vize harçları değişmeyecek, mesela yetişkinler için 60 Avro. Ancak müracaat işlemi için dışarıdan bir firmanın görevlendirilmiş olmasından doğan 20 Avro’luk bir işlem ücreti vardır. Buna karşılık randevu almak için ödenen ücret artık olmayacaktır.

Başvuru işleminin taşeron firmaya verilmesi prosedürü bütün vizeler için mi geçerli?

Bu prosedür sadece Schengen ülkeleri için 3 aya kadarki vize başvurularını kapsamaktadır. Daha uzun süreli diğer tüm vize başvuruları bundan böyle de Büyükelçiliğe ya da ilgili başkonsolosluğa yapılacaktır.

Ancak, bir Schengen Vizesinin Almanya tarafından verilebilmesi için seyahatin ana hedefinin Almanya olması gerektiğine dikkat çekeriz.

Vize başvurusunun işlem süresi ne kadardır? Başvurunun durumuna ilişkin nereden bilgi edinilebilir?



iDATA’ya teslim edilen başvuru belgeleri Ankara, İzmir ya da İstanbul’daki temsilciliklerimize iletilecek ve orada incelenecektir. İnceleme sonrası işlemi yapılan başvuru, müracaatın yapıldığı iDATA bürosuna geri gönderilecektir. Başvuru sahibinin vekalet verdiği bir sahış belgeleri oradan teslim alabilecektir. İstenildiği takdirde belgeler iDATA tarafından kargo hizmetiyle de başvuru sahibine iletilebilecektir.

İşlem süresi olarak yaklaşık 3 - 7 gün hesaba katılmalıdır, ancak bazı durumlarda bu süre değişebilir. Başvuru işlemlerinin hangi aşamada olduğu iDATA’nin İnternet sitesinden izlenebilir.





Ayrıntılı bilgi için:

http://www.ankara.diplo.de/vize

http://www.ankara.diplo.de/visa

http://www.idata.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder