18 Nisan 2013 Perşembe

Ergün'den Koç'a tepki: Sen oynamazsan başkası oynar

Ergün den Koç a tepki: Sen oynamazsan başkası oynar


Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, yerli otomobil üretimindeki tartışmalara ilişkin, "Yerin mi dar, yenim mi dar' tartışmasını bir kenara bırak. Seni oynamaya niyetin var mı yok mu, onu söyle de ki 'benim oynamaya niyetim yok.' hiç yerim dar, yenim dar deme. Oynamaya niyetin yoksa 'ben oynamayacağım' dersin olur biter, başkası oynar. Sen oynamazsan başkası oynar" dedi.
Ekonomi Muhabirleri Derneği üyeleriyle bir araya gelen Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, üyelerden gelen soruları cevaplandırdı. Bakan Ergün, Mustafa Koç'un, "Yerli otomobil üretmek ticari intihar olur" şeklindeki açıklamasının hatırlatılması üzerine, "Türkiye'de çok otomobil üretiliyor, bunu yerli üretim sayabiliriz ama yerli marka olarak değerlendiremeyiz. Fosil yakıtlı otomobillerde belki geç kalınmış olabilir ama sektör bu işin peşini bırakmamalı. Örneğin elektrikli veya hibrit araçlarda geç kalınmadı. İyi ve en çok otomobil üreten ülke olabilirsiniz ama iyi parayı başkası kazanır. Sektör stratejik yatırımlar içine alınmasını istedi yaptık, başka destekler de sağladık. 'Yerim dar' dediler, yeri genişlettik 'yenim dar' diyorlar. Oynamaya niyetiniz yoksa 'ben oynamıyorum' deyin olur biter" cevabını verdi.
Bakan Ergün, yerli otomobil üretimindeki tartışmalara ilişkin, "Otomotiv sektöründe çok farklı yaklaşımlar olabilir. Bizim istediğimiz şey, markalaşma konusunda adım atılmasıdır. Türkiye otomobil üretiyor. Türkiye'de üretilen otomobilleri yerli otomobil sayıyoruz, Türkiye'de üretilen ürünleri yerli ürün sayıyoruz ama yerli marka değil. Markalaşma konusunda adım atmak çok kolay olmayabilir. Daha erken attığımız adımları bırakmasaydık, şimdi markalaşma konusunda çok daha iyi bir yerde olurduk. Bugün markalaşma konusunda otomotiv sektörü bu işin peşini bırakması gerekmiyor. Markalaşmak için sektör, önümüzdeki süreçte bir sürü yeni alan var. Siz fosil yakıtlı motorlarda markalaşmada geç kalmış olabilirsiniz ama bu elektrikli araçlarda markalaşmada geç kaldığınız anlama gelmiyor. Çalışmalarınızı sektör olarak buraya odaklarsanız, herkes daha yolun başında, markalaşma konusunda çok hızlı mesafe alabilirsiniz. Biz şunu yapıyoruz; sektörde eğer ana oyunculardan bir tanesi olmak istiyorsanız, bunu markalaşma olmadan yapamayız. En azından bir alanda markalaşma adımı atmak gerekiyor. Yoksa başkasının markasını, patentini, tasarımını Türkiye'de üretmeye devam ederiz. İyi otomobil üreten ülkelerden, hatta en çok otomobil üreten merkezlerden bir tanesi olabiliriz, yan sanayimiz de gelişir ama parayı başkası kazanır. İşin itibarlı tarafını başka paylaşır. Onun için biz sektöre 'siz yapın, biz önünüzü açalım' dedik, 'stratejik yatırım olsun' dediniz, stratejik olsun, rakamlar yeniden değerlendirildi, yeniden yapılandırıldı. Yani sektör 'ben adım atmak istiyorum, yerimi açın' dediği zaman yerini açıyoruz. Ama 'yerim dar' deyip yerini açıyoruz, sonra 'yenim dar' diyorsun. Bu da şunu gösteriyor; 'yerin mi dar, yenim mi dar' tartışmasını bir kenara bırak. Seni oynamaya niyetin var mı yok mu, onu söyle de ki 'benim oynamaya niyetim yok.' Hiç yerim dar, yenim dar deme. Oynamaya niyetin yoksa 'ben oynamayacağım' dersin olur biter, başkası oynar. Sen oynamazsan başkası oynar" dedi.
Not: Koç Holding Başkanı Mustafa Koç, Kandilli Kulübü’nün toplantısında, yerli otomobil için ‘babayiğit’ beklentisine en net cevabı vemişti. Yerli otomobil projesini üstlenmesi beklenen Koç, ‘Ticari bir intihar’ ifadesini kullanmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder