Uzun yıllardır Türkiye'yle ilgilenen dünyanın üçüncü büyük şirketi Wal-Mart'ın Migros'u alacağı uzun süredir basında yer aldı. Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, 60.yılını kutlamaya hazırlanan Migros’un hedeflerini açıkladı. Gazetecilerin en çok sorduğu soru satıştı. Ama Tort, gazetecilerin ısrarlı sorularına "Hissedarlar bilir" diyerek cevap verdi.
Migros Grubu, 2012 yıl sonu sonuçlarını ve 2013 hedeflerini açıkladı. Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, 60.yılını kutlamaya hazırlanan Migros’ta işin aslının ‘özümseyerek büyümek’ olduğunu söyledi. Migros’un büyüme, verimlilik, penetrasyon, alışveriş deneyimi yaşatarak farklılık bileşenleriyle perakendede ‘Altın Oran’ı tutturduğunu ifade eden Özgür Tort, Migros’taki bu yapının sürgün vererek, dördüncü kuşak müşteriyi mağazalara kazandırdığını açıkladı. Özgür Tort, “2013’te de çift haneli büyümeyi hedefliyoruz. Bizim yıl içinde yaptığımız her satış, aslında gelecek yılın yatırımı için çimento, harç anlamına geliyor. Bizim sistemimiz boşa dönmüyor. Bundan da hem Migros, hem tüketici, hem Türkiye ekonomisi kazanıyor” dedi.
7 MİLYAR TL CİROYU AŞTI
Türk perakende sektörünün öncü oyuncusu Migros Grubu’nun, 2012 yılı finansal sonuçları ile 2013 yılı hedeflerini paylaşmak üzere İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında gazetecilerle bir araya gelen Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, 2012 yılını, hedeflerine ulaşarak 6.5 milyar TL ciro ile tamamladıklarını, Migros’un 2013 yıl sonu ciro hedefinin yine çift haneli büyüyerek, 7 milyar TL’yi aşmak olduğunu belirtti.
İki yılda Şok’un cirosunu yerine koyduklarını söyleyen Tort, 2013 sonu mağaza sayısı hedefini 1000’i aşmak olarak belirlediklerini açıkladı. Tort, Türkiye’nin 2023 yılı için perakende sektöründe belirlediği 400-500 milyar dolarlık büyüklük hedefine, Migros’un 60 yılda elde ettiği deneyimle katkı sağlayacaklarını ifade etti.
3 BİN YENİ İSTİHDAM
Bu yıl sonu itibariyle 1.000 mağazayı aşmayı hedeflediklerini kaydeden Tort, “3 bin yeni istihdam yaratmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. 2012 yılında 166 mağaza açarak 882 mağazaya ulaştıklarını kaydeden Tort, aynı yıl cirolarının yüzde 13 arttığını ve şirket olarak toplam 180 milyon lira yatırım yaptıklarını belirtti.
“Perakendede altın oranı tutturduk"
Migros’a değer katan, ayrıştıran dört özelliğin olduğunu belirten Özgür Tort, “Nasıl ki mimarinin, sanatın bir matematiği var perakendenin de bir matematiği var. Bu matematikte fark yaratan tüm unsurlar birbiriyle bağlantılıdır. Perakendeci olarak bizim yaşantımızda da birbiriyle çok bağlantılı, biri eksik olduğunda tamamlanmayan bir denge bulunuyor. İşte 60. yılına girerken Migros ‘Perakendede Altın Oran’ olarak tanımlayacağımız dengeyi yakaladı. Burada önemli olan kavram, denge arayışıdır. Biz perakendede altın oranı tutturduk, bu 60 yıllık yaklaşımımızın özetidir” dedi. Migros’un ‘Altın Oran’ bileşenlerinin ‘büyüme’, ‘verimlilik’, ‘penetrasyon’, ‘alışveriş deneyimi yaşatmak ve farklılık’ olduğunu açıklayan Özgür Tort, “Bu başlıklar ancak dünyada yıllara yayılan kuvvetli markası ile öne çıkan perakendecilerde bir arada ve birbirini besler biçimde dengede duruyor. Bu denge, Migros markasının kuvvetini, sürdürülebilir büyümesini, zamanlar ötesi perakende yaklaşımını özetlemekte” diye konuştu.
Migros’ta özümseyerek büyümenin karşılığının yeni mağaza yatırımları, bu yatırımların karşılığının da daha fazla tüketicinin mal ve hizmetlere daha fazla erişimi ve böylece ticaret hacminde artış olduğunu söyleyen Özgür Tort, “2012’de çift haneli büyüdük, 2013’te de çift haneli büyümeyi sürdürme hedefi belirledik. Biz yarattığımız değeri, mağaza yatırımlarımız için harcıyoruz. 2013’te haftada 3 yeni mağaza açıp, süpermarket odaklı olarak 1000 mağazayı geçeceğiz. Kazakistan’da da son 6 yılda 3 kat büyüme sağlayarak yaklaşık 200 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştık, ülkede pazar lideriyiz” dedi.
Kar marjını yakaladık
Perakendede altın oran dengesinde ikinci başlığı verimlilik olarak açıklayan Tort; karlılıkta dünya perakende listesinin en tepesindeki perakendecilerin ortalama karlılık, VAFÖK marjının % 5.7 seviyesinde olduğunu; Migros’un da dünya perakendecileri gibi verimliliğini geliştirerek 2012’de % 6.6 VAFÖK marjı sağladığını açıkladı. “Bu, sağlıklı ve verimli büyümenin önemli bir göstergesidir” diyen Tort, sözlerine şöyle devam etti: “Bizde sistem boşa dönmüyor. Zaman hep ileri gidiyor. Bu yılın satışı gelecek yılın yatırımının çimentosunu, harcını hazırlıyor. Verimlilik esaslı, özümseyerek büyüme stratejimizle her yıl gelecek için yatırımın harcını, çimentosunu kenara koyuyoruz. Bundan da hem Migros, hem tüketici, hem Türkiye ekonomisi kazanıyor. Perakendede olması gereken sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme yolu da budur, biz de bu hedeflerle ilerliyoruz.”
Satışı ben bilmem, ortaklara sorun
446 milyar dolarlık büyüklüğe sahip Wal-Mart'ın 2013'ün başında Migros için teklifini sunacağı yabancı basında uzun süre konuşuldu. Gazetecilerde Tort'a satışla ilgili son durumu sordu. Tort, "Benim işim Migros'u büyütmek. Satmak değil. Satış konusunda hissedarlar bilir Benim bu konuda bir açıklama yapmam doğru olmaz diyerek" açıklama yapmaktan çekindi.
İzmir'e et tesisi yatırımı
Tort, 20 milyon liralık yatırımla İzmir'deki entegre et tesisinin büyütülerek Haziran'da faaliyete geçeceğini söyledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder