10 Ocak 2013 Perşembe

KFC ve Pizza Hut satışında Rekabet onayı bekleniyor



Yeme-içme sektöründe 2012’nin son satış girişiminde sona yaklaşılıyor. KFC Kentucky Fried Chicken ve Pizza Hut operasyonlarını satmak üzere Esas Holding’le anlaşan Süzer Grubu, Rekabet Kurumu’nun onayını bekliyor.

Milliyet’e konuşan Esas Holding CEO’su Çağatay Özdoğru, yeme-içme sektörünü çok yakından takip ettiklerini belirterek, Süzer grubu ile KFC ve Pizza Hut markalarını almak üzere anlaştıklarını anımsattı. Süzer Grubu’nun satış için Rekabet Kurumu’na başvuruda bulunduğunu vurgulayan Özdoğru, sadece Süzer Grubu ile anlaşmanın yeterli olmadığını, markaların ana sahibi YUM şirketiyle de anlaşmak gerektiğinin altını çizdi. Özdoğru, “YUM ile görüşmelerimiz devam ediyor. Hem YUM hem de biz her türlü opsiyonu değerlendiriyoruz.” dedi.

Türkiye’de dışarıda yeme sıklığının kişi başına ayda 1-2 kere seviyelerinde olduğunu kaydeden Özdoğru, Amerika’da ise bu sayının 6 civarında olduğunu söyledi. Özdoğru, şöyle devam etti:

“Yani bizler hala evde yemek yiyoruz. Bu oran özellikle AVM’lerin gelişimine paralel olarak hızla artıyor ve daha da artacak. Sektörün hızlı bir büyüme göstereceğine inancımız tam. Bu nedenle sektöre yönelik ilgimiz ve çalışmalarımız devam edecek. Bu alanda b-c-ve d planlarımız var ve bunları daha da somutlaştırıyoruz. Bu alandaki ilerlememizin yönüne YUM ile devam eden görüşmelerimizin neticesine göre karar vereceğiz.”

2011 yılında toplam satış miktarı 17 milyar ABD Dolar civarında gerçekleşen Türkiye’deki yiyecek içecek sektörünün büyüklüğünün, 2012 sonu itibariyle 19 milyar doları geçtiği tahmin ediliyor.

Türkiye’de yiyecek içecek sektörüne yapılan kişi başı yıllık harcama yaklaşık 230 dolar iken ABD’de bu rakam 2 bin 620 dolar. Türkiye için böylesine büyük bir potansiyeli barındıran sektörde 10 bini İstanbul’da olmak üzere yaklaşık 30 bin civarında işletme faaliyet gösteriyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder