………. LİDERLİĞİN ANAHTARLARI, Peter BURWASH ……….
Tek bir patron vardır, müşteri. Parasını başka yerde harcayarak, herkesi işten çıkartabilir.
Sam WALTON
1. Ekip fertleri her şeye koşmalı.
Bu benim işim değil yerine, bu benim işim diyen fertler. Çalışanlar akan kanı durduracak tampon gibi olmalıdır. Nerede yardıma ihtiyaç varsa oraya koşmalıdır.
2. Ekipteki insanlar yaptıkları işlerde yetkili olmalıdır.
3. Ekip elemanlarınızın içinde yer almalısınız.
4. Ekip elemanlarınızı insanları sevenlerden oluşturun.
Çünkü hizmet anlayışı olmayan birisini işe alıp eğitmeye çalışmak bir kediye şarkı söylemeyi öğretmeye çalışmak gibidir. Bu sizin zamanınızı alırken kediye eziyet etmekten başka bir şeye yaramaz.
5. Ekip elemanlarınızda müşteriye hizmet anlayışı olmalı.
6. Ekip elemanları bir aile gibi olmalıdır.
7. Ekip elemanlarının hepsi hizmette dakik olmalıdır.
8. Ekip elemanlarınızı yaptıklarından dolayı takdir etmelisiniz.
Eğer gösterilen gayreti takdir etmezsen, olsa olsa vasat bir verim elde edersin. Onlara daha iyi ve huzurlu çalışma imkanı sunarak, söz ve davranışlarınızla takdir.
9. Ekip elemanlarınız müşterinin mümkün olan en iyi hizmeti alması için yeterince esnek olabilmelidir.
10. Ekip elemanları iletişimi bilmelidir. Bu konuda yetiştirilmelidir.
11. Ekip elemanları güler yüzlü olmalıdır.
Yalnızca bakma, gör,
Yalnızca duyma, dinle,
Yalnızca konuşma, iletişim kur.
Eğer neyi yanlış yaptığımızı bize söylemezseniz, düzeltmek için de şansımız olmaz.
12. İşyerinizde insanlarla yüz yüze gelen elemanlarınız çok önemlidir.
Her gün yüzlerce müşteriye yüz yüze gelir ve şirketinizi ya batırır, ya çıkarır.
13. Müşterinizin düşüncesini almanız çok önemlidir.
14. Müşterinizin kişisel ihtiyaçlarına dikkat etmeniz de önemli bir noktadır.
15. Müşteriye teşekkür mektubu, bu da önemli bir noktadır.
BÜYÜK LİDERLERİN EVRENSEL ÖZELLİĞİ
1. Heyecanlı olmak. Eğer bir lider olarak heyecanlıysanız, insanları bir mıknatıs gibi kendine çekersiniz.
Heyecan kaybedilirse, başarı yerine başarısızlığa bırakır.
Sir Winston CHURCHILL
2. Ufkunu genişletmek. İyi liderler, öğrenmeyi ve geliştirmeyi hep sürdürürler. Mükemmel bir lider, diğer insanlara da bunun fırsatını ve ortamını sağlar.
3. İyi bir okuyucu olmak. İyi liderler okumaya aşıktırlar. Çoğu çalışma alanlarının dışında olan dergilere de abonedirler.
İyi bir lider, kitapsız yaşayamaz.
Thomas JEFFERSON
4. İyi not almak. Yazmak, size doğru hatırlama, hafızanızı tazeleme ve gözden geçirme fırsatı verir.
Kısaca yazmak, uzun uzun akılda tutmaktan iyidir.
KONFÜÇYÜS
5. Yüksek standartlı ve pratik grup iletişimi kurmak. İletişim, konuşma alışkanlığı, iyi yazmayı, dikkatli dinlemeyi, vücut dilini iyi kullanmayı, ayrıca mektup ve telefonlara vaktinde cevap verme alışkanlığını kapsar.
İletişim bütün ilişkilerin temelidir.
Will ROGERS
6. Uyum sağlamak. İyi liderler her ne olursa olsun, ellerindeki herşeyi kullanmak konusunda kendilerine güvenirler. Değişime çabuk adapte olurlar yada yeni duruma fazla zorluk çekmeden uyum sağlarlar.
7. Zamanı iyi kullanmak.
8. Vizyon sahibi olmak. Gelecek daima olabilecekleri açıklığa kavuşmadan uzun süre önce görenlerin olacaktır.
9. Güvenilir olmak ve güvenmek.
10. Baskı altında bile kontrolü kaybetmemek.
11. Kendi kendini disipline etmek.
12. Hataları tekrarlamamak.
13. Tutarlı olmak.
14. Alçak gönüllü olmak. Mütevazı insanlar, değersiz olduklarını düşünmezler. Yalnızca kendileri hakkında düşünmeyi değersiz bulurlar.
15. Örnek olmak. Güvenilir bir lider, herkesten daha fazla veya en az onlar kadar çalışan kimsedir. Örnek lider için mesai saati sınırlaması yoktur.
Çocuklar öğütlere kulaklarını kapatır, ama örneklere gözlerini açarlar.
Peter BURWASH
16. Disiplini akıllıca kullanmak.
17. Herkese aynı şekilde saygılı olmak.
18. İyi bir öğretmen olmak. İyi öğretmenler için “ göstermek ”, “ söylemek ”, ten daha önemlidir.
19. Fırsatları değerlendirmek. Değişik açılardan bakabilirsek, neredeyse hayatımızdaki her olay bir fırsattır.
20. Pozitif olmak. Liderler pozitif bireylerdir. Başka insanların kusurlarını aramazlar ve kusurları düzeltmelerinde onlara destek verirler. Şikayet etmez, çözüm üretirler.
Geçmişteki uyumsuzlukları bu güne getirirsek, geleceğimiz olmaz.
21. Kendini başkasının yerine koymak. Kendini başkasının yerine koymak, soru sormakla, gerçekten dinlemekle ve başkalarının ne hissettiğini anlamaya çalışmakla olur. İyi liderler bunu yapar.
22. Dikkate almak. İyi liderler, prensipleri, hedefleri ve yönettikleri insanları dikkate alırlar.
23. Sabırlı olmak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder