Türkiye yerli otomobil hayali kurarken, yüzde 100 yerli sermayeli ticari araç üreticisi BMC'yi kaybetmek üzere...
Geçtiğimiz günlerde mayına karşı dayanıklı araç Kirpi'nin üretimi ile ilgili Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nda uyarı alan BMC'de makineler 1 Şubat'ta durdu. Bir süredir mali zorluk içinde olduğu bilinen BMC ile ilk iflas davası da açıldı ve ilana çıkıldı. Norm Elektronik'in açtığı iflas davasının dışında BMC hakkında üç iflas davası daha açılmış durumda.
İşçilere olan borcu 12.5 milyon TL'ye, piyasaya olan borcu ise 400- 500 milyon TL'ye ulaştığı belirtilen şirketin son umudunun Katarlı bir ortak olduğu konuşuluyor. Kulislerde BMC'nin yüzde 45 hissenin Katarlı şirkete satışı için masaya oturduğu konuşuluyor.
YÜZDE YÜZ YERLİ
Dünya'dan Sibel Cingi'nin haberine göre, 1964 yılında kurulan BMC, Türk otomotiv sektörü için önemli bir marka. Başlangıçta yüzde 74 olan yerli sermaye oranını 1989 yılında bütün hisseleri Çukurova Holding tarafından alınarak yüzde 100'e çıktı. Bu tarihten sonra hızlı bir büyüme sürecine giren BMC, otomotiv sektörün gelişiminde önemli bir rol oynadı. Türkiye'de ilk dizel motor, endüstriyel motor, jeneratör, deniz motoru üretiminin yanı sıra tamamen yerli ve özgün bir tasarım yaratmak amacıyla 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği anlaşması imzalayan BMC, 120 milyon dolarlık yatırımla 1996'da Profesyonel'i piyasaya sundu. Profesyonel serisi, BMC'nin dünya çapında tanınmasını ve uluslararası bir marka olmasını sağlayarak Türk otomotiv sektörünün dünyaya adını duyurmasında etkili oldu.
KİRPİ UMUDU TÜKENDİ
Şirketin son yıllarda savunma sanayiine yönelik geçtiği üretim atağı dikkat çekiciydi. Aynı dönemde şirket içinden ve çalışanlardan ‘şirket zorda' mesajlarının gelmeye başlaması BMC'nin zor günleri aşmak için kurtulma reçetesi olarak yorumlanmıştı. Mayına karşı dayanıklı araç Kirpi, BMC'nin en büyük umutlarından biriydi. Türk Silahlı Kuvvetleri ile 468 Kirpi üretimi için anlaşma yapan BMC'nin bu yılın başında 175 Kirpi'yi ve 105 adet 2.5 tonluk kamyonu teslim etmesi gerekiyordu. Ancak teslimat yapılamadı. Geçtiğimiz günlerde Savunma Sanayii Müsteşarlığı Kara Araçları Daire Başkanı Levent Şenel de bu konuda şirkete uyarıda bulunmuştu. Şenel, "Bir ay zarfında bu işi çözdüler çözdüler, çözmediler Silahlı Kuvvetler için biz bunu başka bir yerden tedarik edip, vermek zorundayız. Çok büyük sabır gösterdik" açıklamasını yapmıştı. BMC'nin geciken teslimat nedeniyle gecikme cezası da işlemeye devam ediyor
İŞÇİLER PARA BEKLİYOR
Türk Metal İş Halil İbrahim Tosun, şubat ayının başından itibaren BMC'de üretimin durduğunu ve 2 bin 300 kişinin şirketten bir açıklama beklediğini açıkladı. Tosun, Toplam çalışanların bin 600'ünün işçilerden oluştuğunu belirterek "İşçilerin maaşları ödenmiyor. İşçilerin içeride 12.5 milyon lira alacağı var" açıklamasını yaptı. BMC'nin bu dönemde içe kapılı bir yönetim yapısı sergilediğini belirten Tosun, şöyle devam etti: "BMC yönetimi kapalı kutu gibi. Bu süreçle ilgili hiçbir paylaşımda bulunmadılar. Bu da güven bunalımı yarattı" Tosun, şirketin piyasaya borcunun 400-500 milyon TL civarında olduğunu belirtti.
NEREDEN NEREYE?
• Otomotiv sektöründe ilk çıraklık eğitim merkezini açtı.
• Özel bir kamyonla Renç Koçibey'in pilotluğunda Paris Dakar Rallisi'ne katılan ilk Türk şirketi oldu.
• ISO 9001 kalite belgesi alan ilk Türk otomotiv şirketi olarak dikkat çekti.
• BMC Avrupa'ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üretici oldu.
İFLAS TALEBİ İLANDA
BMC'ye iflas davası çok yüksek miktarda alacağı bulunan Norm Elektronik adına avukat Doğan Gözde Özgödek tarafından açıldı. İzmir 1. Asliye Ticaret Mahkemesi'ne açılan dava ile BMC Sanayi ve Ticaret'in iflası istendi. Mahkemede açık yargılaması yapılan davada alınan ara karar üzerine iflas talebinin ilana çıkılmasına karar verildi. İflas ilgili bir sonraki duruşma ise 9 Nisan 2013 tarihinde.
İşçilere olan borcu 12.5 milyon TL'ye, piyasaya olan borcu ise 400- 500 milyon TL'ye ulaştığı belirtilen şirketin son umudunun Katarlı bir ortak olduğu konuşuluyor. Kulislerde BMC'nin yüzde 45 hissenin Katarlı şirkete satışı için masaya oturduğu konuşuluyor.
YÜZDE YÜZ YERLİ
Dünya'dan Sibel Cingi'nin haberine göre, 1964 yılında kurulan BMC, Türk otomotiv sektörü için önemli bir marka. Başlangıçta yüzde 74 olan yerli sermaye oranını 1989 yılında bütün hisseleri Çukurova Holding tarafından alınarak yüzde 100'e çıktı. Bu tarihten sonra hızlı bir büyüme sürecine giren BMC, otomotiv sektörün gelişiminde önemli bir rol oynadı. Türkiye'de ilk dizel motor, endüstriyel motor, jeneratör, deniz motoru üretiminin yanı sıra tamamen yerli ve özgün bir tasarım yaratmak amacıyla 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği anlaşması imzalayan BMC, 120 milyon dolarlık yatırımla 1996'da Profesyonel'i piyasaya sundu. Profesyonel serisi, BMC'nin dünya çapında tanınmasını ve uluslararası bir marka olmasını sağlayarak Türk otomotiv sektörünün dünyaya adını duyurmasında etkili oldu.
KİRPİ UMUDU TÜKENDİ
Şirketin son yıllarda savunma sanayiine yönelik geçtiği üretim atağı dikkat çekiciydi. Aynı dönemde şirket içinden ve çalışanlardan ‘şirket zorda' mesajlarının gelmeye başlaması BMC'nin zor günleri aşmak için kurtulma reçetesi olarak yorumlanmıştı. Mayına karşı dayanıklı araç Kirpi, BMC'nin en büyük umutlarından biriydi. Türk Silahlı Kuvvetleri ile 468 Kirpi üretimi için anlaşma yapan BMC'nin bu yılın başında 175 Kirpi'yi ve 105 adet 2.5 tonluk kamyonu teslim etmesi gerekiyordu. Ancak teslimat yapılamadı. Geçtiğimiz günlerde Savunma Sanayii Müsteşarlığı Kara Araçları Daire Başkanı Levent Şenel de bu konuda şirkete uyarıda bulunmuştu. Şenel, "Bir ay zarfında bu işi çözdüler çözdüler, çözmediler Silahlı Kuvvetler için biz bunu başka bir yerden tedarik edip, vermek zorundayız. Çok büyük sabır gösterdik" açıklamasını yapmıştı. BMC'nin geciken teslimat nedeniyle gecikme cezası da işlemeye devam ediyor
İŞÇİLER PARA BEKLİYOR
Türk Metal İş Halil İbrahim Tosun, şubat ayının başından itibaren BMC'de üretimin durduğunu ve 2 bin 300 kişinin şirketten bir açıklama beklediğini açıkladı. Tosun, Toplam çalışanların bin 600'ünün işçilerden oluştuğunu belirterek "İşçilerin maaşları ödenmiyor. İşçilerin içeride 12.5 milyon lira alacağı var" açıklamasını yaptı. BMC'nin bu dönemde içe kapılı bir yönetim yapısı sergilediğini belirten Tosun, şöyle devam etti: "BMC yönetimi kapalı kutu gibi. Bu süreçle ilgili hiçbir paylaşımda bulunmadılar. Bu da güven bunalımı yarattı" Tosun, şirketin piyasaya borcunun 400-500 milyon TL civarında olduğunu belirtti.
NEREDEN NEREYE?
• Otomotiv sektöründe ilk çıraklık eğitim merkezini açtı.
• Özel bir kamyonla Renç Koçibey'in pilotluğunda Paris Dakar Rallisi'ne katılan ilk Türk şirketi oldu.
• ISO 9001 kalite belgesi alan ilk Türk otomotiv şirketi olarak dikkat çekti.
• BMC Avrupa'ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üretici oldu.
İFLAS TALEBİ İLANDA
BMC'ye iflas davası çok yüksek miktarda alacağı bulunan Norm Elektronik adına avukat Doğan Gözde Özgödek tarafından açıldı. İzmir 1. Asliye Ticaret Mahkemesi'ne açılan dava ile BMC Sanayi ve Ticaret'in iflası istendi. Mahkemede açık yargılaması yapılan davada alınan ara karar üzerine iflas talebinin ilana çıkılmasına karar verildi. İflas ilgili bir sonraki duruşma ise 9 Nisan 2013 tarihinde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder