13 Mart 2013 Çarşamba

Doğuş Çay, Kraft Türkiye'yi satın alıyor



ABD'li Mondalez International'ın Patos, Cipso, Çerezos gibi markalarıyla tanınan Türkiye'deki şirketi Kraft Gıda'yı, Doğuş Çay satın alıyor.

Mondelez International Holdings LLC, Türkiye’de  tuzlu çerezler sektöründe faaliyet gösteren Kraft Gıda'nın hisselerinin yüzde 100’ünü Doğuş Çay'a satmak üzere anlaşma imzaladığını açıkladı. Doğuş Çay’ın sahibi Alpaslan Karakan Aksaray’da kurduğu cips fabrikasıyla bu yıl cips sektörüne adım atarken, ABD'li şirketten yaptığı bu satın alma ile de bu alandaki iddiasını göstermiş oldu.

Doğuş Çay,  şeker, salça ile genişledi

Bir aile şirketi olarak 1985 yılında kurulan Doğuş Çay'ın Rize’de 5 adet çay işleme ve Ordu’da 1 adet çay paketleme ile yıllık 35 bin ton üretim kapasitesine sahip tesisleri bulunuyor. Doğuş Çay markası altında; dökme çay, poşet çay, yeşil çay, bitki ve meyve çayları çeşitleri mevcut. İlerleyen yıllarda şeker ve konserve faaliyetlerine de başlayarak yer aldığı sektörlerde hızlı bir yükseliş gösteren firmanın diğer ürün gruplarını el değmeden üretilen Doğuş Şeker ve Doğuş Bahçe Domates Salçası oluşturuyor. Doğuş Çay, bu satın alma ile tuzlu çerezler sektörünün iddialı oyuncuları arasına katıldı.

Mondalez Türkiye'de büyümeyi planlıyor

Küresel bir atıştırmalık ürün şirketi olarak geçen yı 35 milyan dolar büyüklüğe ulaşan ve dünyanın 165 ülkesinde faaliyeü gösteren Mondalez International çikolata, bisküvi, sakız, şeker, kahve ve toz içeceklerde herbirinin cirosu milyar doları bulan Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Milka çikolataları, Jacobs kahve, LU, Nabisco ve Oreo bisküvileri, Tang toz içecekleri, Trident sakızları gibi markaların sahibi. Türkiye’de First, Falım, Kent, Olips ve Jelibon gibi markalarıyla sakız, şeker, hediyelik ve ikramlık kategorilerinde faaliyet gösteren Mondalez, bu markaları Türkiye pazarında geliştirmeye devam etmeyi hedefliyor. Mondelez International Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Lawrence MacDougall  bu duyuru ile ilgili olarak “Tuzlu çerezler mükemmel bir iş kolu olmakla beraber, küresel ürün portföyümüz içerisinde yalnız kalmaktadır. Bu anlaşma, Türkiye’deki işlerimizi geliştirirken, Mondelez International’ın uzun dönemli büyüme stratejileriyle en iyi örtüşen markalara ve iş kollarına odaklanmamıza imkan tanıyacaktır” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder